مدیر توسعه منابع انسانی پتروشیمی جم : بیش از ۵۰ درصد کارکنان این شرکت بومی بوشهر هستند

در راستای استراتژی بومی گزینی و جوان گرایی و با نگاه و سیاست دکتر محمد رضا سعیدی مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم به این موضوع، توجه به دو مقوله جوان گرایی و بومی گزینی در جذب و انتخاب نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزازی ایپنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی جم صالح رحیمی مدیر توسعه منابع انسانی پتروشیمی جم با اشاره به رویکرد برنامه‌ریزی و برنامه محوری منابع انسانی گفت: در راستای عمل به سیاست‌های کلان سازمانی و بر اساس استراتژی ترسیم شده توسط مدیر عامل و هیات مدیره، روند ارتقا و تقویت سرمایه انسانی پتروشیمی جم تسریع می شود.

وی مهمترین اقدامات مدیریت توسعه منابع انسانی در سه ماهه اول سال ۹۹ را تدوین آیین نامه جذب، استخدام و گردش نیروی انسانی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این آیین نامه، جذب نیرو در شرکت پتروشیمی جم شفاف‌تر و شایسته سالاری و شایسته گزینی تقویت شده است.

همچنین در راستای استراتژی بومی گزینی و جوان گرایی و با نگاه و سیاست محمدرضا سعیدی مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم به این موضوع، توجه به دو مقوله جوان گرایی و بومی گزینی در جذب و انتخاب نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت و اولویت جذب نیروی انسانی با مهارت‌های عمومی و تخصصی از بومیان صورت می‌پذیرد و در صورت عدم وجود نیروی متخصص در منطقه از سایر نقاط کشور مجاز اعلام شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد کارکنان این مجموعه از هموطنان استان بوشهر هستند.

مدیر منابع انسانی پتروشیمی جم با تاکید بر موضوع مهم آموزش کارکنان به عنوان پایه بهره وری سازمانی گفت: بخش آموزش و توسعه پتروشیمی جم، گذر از آموزش سنتی به یادگیری برای ایجاد یک سازمان یادگیرنده را در دستور کار قرار داده است. و از آنجایی که یادگیری امری مستمر است و از منابع مختلف و با روش‌های گوناگون پدید می آید؛ در بخش آموزش تلاش می شود با طراحی و اجرای آموزش‌های مسئله محور و تقویت آموزش‌های مدرن و مجازی، اثربخشی فعالیت‌های آموزشی را افزایش داده و بهره گیری از آن را برای سطوح مختلف سازمان تسهیل کنیم.

رحیمی، گفتگو و اعتماد متقابل را پایه و ستون ایجاد محیط کاری پویا و مطلوب دانست و تصریح کرد: اصل راهبردی در مدیریت منابع انسانی، شنیدن صدای کارکنان از همه مسیر های ممکن است. هرچند اصلاح تمامی مشکلات و پاسخ به تمامی دغدغه‌ها و درخواست‌ها با توجه به برخی از محدودیت‌ها امکان پذیر نیست اما از همفکری، همدلی و همراهی تمامی کارکنان در جهت بهبود و پیاده سازی راه حل‌های منابع انسانی با گسترش روحیه کار تیمی، استقبال می شود.

مدیر منابع انسانی پتروشیمی جم یادآور شد در سال جاری تلاش می کنیم مسیر آغاز شده از سال گذشته را با برنامه‌های تکمیلی در بخش زیرساخت و نرم افزاری که از ملزومات واحد است را ادامه دهیم و راهبردهای تعاملی را با جدیت بیشتر دنبال کنیم.

https://ipna.news/151896کپی شد!