نرمال هگزان پالایشگاه شازند در بورس انرژی فروش رفت

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از عرضه و فروش نرمال هگزان تولید این پالایشگاه در شرکت بورس انرژی ایران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ غلامحسین رمضان‌پور گفت: پس از تولید و پخش مستند خبری خبرگزاری صدا وسیما درباره تولید نرمال هگزان و فروش نرفتن آن به دلیل واردات بی‌رویه این محصول، حدود هزار و ۱۰۰ تن از نرمال هگزان تولید پالایشگاه شازند پس از عرضه در بورس انرژی به فروش رفت.

وی افزود: از حدود هفت ماه پیش که تولید نرمال هگزان در کشور آغاز شده، این کالا را ۲۶ بار در بورس انرژی عرضه کرده بودیم که تنها دو بار به انجام معامله ختم شده بود.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند دلیل فروش نرفتن این محلول را واردات بی‌رویه آن دانست و گفت: پس از پخش گزارش خبرگزاری صدا وسیما و رسانه‌ای شدن این مشکل، این هفته محصول نرمال هگزان را در بروس عرضه کردیم که در یک مرحله ۳۰۰ تن و در مرحله بعدی ۸۰۰ تن دیگر آن به فروش رفت و این اتفاق نشان‌دهنده اثربخشی حمایت رسانه ملی از تولیدگان کشور است.

رمضان‌پور تصریح کرد: امیدواریم پیگیری و بازتاب مشکلات تولیدکنندگان در رسانه ملی، به اتخاذ تصمیم‌های درست در کشور بینجامد و موانع را از سرراه تولیدکنندگان بردارد.

نرمال هگزان یک حلال صنعتی است که در صنعت و صنایع غذایی کاربرد دارد و تا پیش از خودکفایی کشور در تولید این محلول، سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار صرف واردات آن می‌شد.

https://ipna.news/151688کپی شد!
منبع