تبادل تجربیات کرونایی پزشکان بهداشت ودرمان صنعت نفت

تبادل تجربیات و اطلاعات متخصصین عفونی و فوق تخصص مراقبتهای ویژه و پزشکان عمومی مراکز درمانی صنعت نفت ، با هدف افزایش موفقیت در درمان بیماران مبتلا به کوید ۱۹ در بیمارستان نفت تهران به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شهرامی رئیس بخش مراقبت های ویژه و آی سی یو بیمارستان نفت تهران گفت: باتوجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور مراکز درمانی صنعت نفت نیز از این موضوع متاثرند و در بیمارستان های صنعت نفت از جمله تهران و اهواز نیز شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ درمان و داروی خاصی برای کرونا وجود ندارد افزود: هماهنگی در استفاده از برخی داروهای ضد ویروسی و تامین داروهای توافق شده برای همه مراکز درمانی در این کنفرانس مد نظر قرار گرفت و دکتر جنابی نماینده دارویی ستاد بهداشت ودرمان صنعت نفت در این خصوص قول مساعد داد و تاکید کرد: ستاد سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت نیز در تلاش است این دارو ها را تامین کند. البته برای داروهای اختصاصی و پرکاربرد درمان کرونا، سهمیه ای هم از طرف وزات بهداشت به بهداشت ودرمان صنعت نفت اختصاص یافته است.

شهرامی ادامه داد: همچنین با بیان تجربیاتی که همکاران پزشک در بیمارستان نفت تهران و اهواز داشتند، این نتیجه حاصل شد که برخی دارو ها که پاسخ دهی خوبی نداشتند و عوارض زیادی برای بیماران ایجاد می کردند حذف شوند و داروهای جدیدتری جایگزین شوند.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست، افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا است که موجب شده است؛ تعداد پرسنل درگیر ومبتلا به کرونا نیز افزایش یابد و روند درمان و زمان مرخصی استعلاجی این گروه نیز، مشکلاتی را برای واحدهای درمانی ایجاد کند.

شهرامی در مورد پروتکل ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت برای برگشت به کار کارکنان بهداشت ودرمانی گفت: قرار شد که پروتکل جداگانه ای براساس دستور العمل های سازمان بهداشت جهانی و دستورات وزارت بهداشت برای پرسنل خدمات بهداشتی و درمانی نوشته شود و امکان برگشت به کار آنها با سرعت بیشتری به سرکار فراهم شود، تا بار سنگین استعلاجی از روی دوش مراکز درمانی صنعت نفت برداشته شود ؛ به همین منظور دستور العملی تدوین شده است که به زودی ابلاغ می شود.

رئیس بخش مراقبت های ویژه و آی سی یو بیمارستان نفت تهران تاکید کرد: اگرچه استفاده از وسایل حفاظت شخصی و رعایت پروتکل ها برای پرسنل بهداشت و درمان در محیط کار فراهم است ، اما حفاظت پرسنل در خارج از محیط کار نیز اهمیت دارد و این موارد باید رعایت شود تا امکان ابتلا به بیماری برای این افراد کمتر شود.

وی ادامه داد: دراین جلسه ویدئو کنفرانس، در مورد بعضی از اقدامات پر هزینه مثل پرفیوژن( تسویه خون) بحث شد و تاثیر اینتوبه بیماران در روند بهبود بیمار و شرایط سنی و بیماری های زمینه ای افراد مد نظر قرار گرفت.

شهرامی با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی گفت: درحال حاضر تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کوید ۱۹ بیشتر از بیماران بستری است و در تمام مراکز درمانی صنعت نفت ، تامین دارو ، تست ها و انجام سی تی اسکن بصورت کامل برای بیماران انجام می شود و پیگیری درمان سرپایی از طریق سامانه پایش و غربالگری کرونا صورت می گیرد.

این عضو کمیته علمی کرونا در تهران بزرگ گفت: ما به تمام دستور العمل ها و دستاورد ها و اطلاعات وزارت بهداشت دسترسی داریم و تبادل اطلاعات در زمینه درمانی و دارویی نیز به خوبی انجام می شود . همچنین در زمینه درمان، دارو و تحقیقات مربوط به کرونا با دانشگاه شهید بهشتی همکاری می کنیم و بازخوردهای بیماران را ثبت می کنیم.

وی درباره برگزاری دوره های آموزشی مربوط به کرونا گفت: برگزاری این دوره ها یک کار علمی است و از این طریق تجربیات به ما منتقل می شود و در سطح جهان انجام می شود از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چند کنفرانس تحت نظر سازمان بهداشت جهانی (who) برگزار شده و نماینده ایران نیز در جلسات حضور داشته است و دستاوردهای علمی ایران نیز در این نشست ها مطرح شده است . به همین دلیل، با توجه به دستاورد های مثبت برگزاری این دوره های آموزشی ، انتظار می رود بر گزاری این دوره ها از طریق ویدئوکنفرانس فعلا ادامه داشته باشد تا تبادل اطلاعات وتجربیات با مراکز درمانی صنعت نفت بیشتر انجام شود و تجربیات به دست آمده در وزارت بهداشت نیز به مراکز بهداشت ودرمان صنعت نفت اعلام شود.

https://ipna.news/151666کپی شد!