تشریح علت بدسوزی فلر یک پتروشیمی

پس از پخش کلیپ مشعل یکی از شرکتهای پتروشیمی منطقه، در فضای مجازی، روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی موضوع را از اداره محیط زیست منطقه پیگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(اینا)؛محمدرضا قانع، رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در گفتگو با ما به تشریح علت بدسوزی فلر (مشعل) پرداخت و گفت: روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۱۵ یک سیگنال ابزار دقیقی کاذب سبب از سرویس خارج شدن کمپرسور واحد الفین شرکت پتروشیمی امیرکبیر شده و پس از آن کل واحد الفین از سرویس خارج شد.

قانع، افزود: این مسئله، پس از بررسی فنی و رفع نقص سیستم، حوالی ساعت ۱۷ همانروز در سرویس قرار گرفت و فرایند نرمال سازی آغاز شد و اداره محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و اداره محیط زیست شهرستان بندرماهشهر از ابتدا از این موضوع مطلع شده و تا پایان کار پیگیریهای لازم صورت گرفته است.

رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در تشریح کلی عملکرد فلرها در شرکتهای پتروشیمی، گفت: به جهت ضرورت رعایت مسائل ایمنی و لزوم جلوگیری از بروز حوادث شدید صنعتی و بروز خسارات جانی، در واحدهای پتروشیمی، طبق طراحی، در صورت بروز قطع برق یا مشکل ابزاردقیقی به صورت خودکار واحد از سرویس خارج شده و گازهای قابل احتراق موجود در سیستم، به منظور جلوگیری از بروز نشتی و خطر انفجار، به مشعل هدایت می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر توقف اضطراری واحدهای پتروشیمی که بعضا سبب بدسوزی فلر می‌گردد، به تعداد بسیار محدود در طول سال ممکن است رخ دهد و این امر برای کلیه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در همه جای دنیا عمومیت دارد

https://ipna.news/149590کپی شد!