افزایش ۲۵۰ هزار تنی تولید محصولات پتروشیمی

مدیر عامل پتروشمی اروند با اشاره به وارد مدار شدن بخشی از ظرفیت خالی این پتروشیمی در سال ۹۸ گفت: با این اقدام ۲۵۰ هزار تن در سال به سبد تولید صنعت پتروشیمی کشور افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حسن نشان زاده امروز (شنبه) در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین واحدهای زنجیره کلر در جهان است، ادامه داد: حدود یک درصد از تولید کلر کل دنیا در این پتروشیمی انجام می شود.

وی افزود: از ۵۷ درصد صنعت پتروشیمی خاورمیانه بیش از ۲۷ متعلق به پتروشیمی اروند است.

نشان زاده با اشاره به اینکه محصول استراتژیک کاستیک برای استفاده در صنایع مختلف در این پتروشیمی تولید می شود، تاکید کرد: اکنون نه تنها نیاز کشور به این محصول تامین می شود بلکه ایران یکی از کشورهای صادرکننده کاستیک به شمار می آید.

وی گفت: با وجود شیوع کرونا اما با برنامه ریزی های انجام شده تولید فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند ادامه داد: این شرکت رتبه اول عرضه را در بورس کالا به خود اختصاص داده است.

به گفته نشان زاده در سال گذشته علاوه بر تثبیت و پایداری تولید با سه منبع خارجی و یک منبع داخلی برای تامین آتد و کاتد واحد کلر وارد مذاکره شدیم و پس از ۱۰ سال بخشی از ظرفیت خالی اروند بدون حضور صاحب دانش وارد مدار تولید شد.

وی تاکید کرد: با این کار ۲۵۰ هزار تن در سال به سبد صنعت پتروشیمی در پتروشیمی های بندرامام، غدیر و اروند افزوده شده است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره ارزش و ارزآوری صادراتی در دستور کار است، افزود: با تعیین و تکلیف بدهی های ارزی، ساختار مالی این شرکت بهبود پیدا کرد که سود ۵۰ درصدی را برای کشور به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: این موضوع نوید بخش سوداوری و ایجاد ارزش افزوده در این مجتمع خواهد بود تا با سهم خوب وارد بازار سرمایه شویم.

https://ipna.news/149531کپی شد!
منبع