علت ابطال معاملات امروز سهام هلدینگ خلیج فارس مشخص شد

کشف قیمت امروز (فارس) مورد تایید ناظر بازار نبود. حجم بالای سفارشات در برخی نمادها به (مجاز محفوظ) شدن آنها انجامید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛  محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس در توضیح علت آن گفت: هلدینگ خلیج فارس اطلاعیه نوع الف منتشر کرده است که بر مبنای این اطلاعیه دامنه قیمتی باز می‌شود، در این حالت زمانی که سفارشات تطبیق (مچینگ عرضه و تقاضا) پیدا میکند، ناظر بازار تصمیم می‌گیرد تا معاملات را تایید و یا ابطال کند که در این مرحله معامله این نماد مورد تایید ناظر قرار نگرفت و باطل اعلام شد.

وی افزود: تاخیری که در ابطال کلیه معاملات این نماد ایجاد شد در بخشی به دلیل مسایل فنی بوده که در حال حاضر رفع شده است و به زودی معاملات نماد این شرکت مجددا حراج خواهد شد.

خدابخش در خصوص مجاز محفوظ شدن برخی نمادها در معاملات امروز نیز تصریح کرد: سفارش‌هایی که بر نمادهای تملت، شگویا و صبا در سامانه معاملاتی اعمال شد، سنگین بود و به همین دلیل برای اینکه بقیه نمادها با مشکل مواجه نشوند، این نمادها مجاز محفوظ اعلام شدند.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس ادامه داد: حجم سفارش‌ها در نمادهای تملت (تامین سرمایه ملت)، شگویا (پتروشیمی تندگویان) و صبا (صباتامین) زیاد بود و به دلیل این که بقیه نمادها با مشکل مواجه نشوند این نمادها مجاز محفوظ شدند و نمادهای مذکور پس از کاهش بار سامانه و تا ساعات آتی بازگشایی می‌شوند.

https://ipna.news/149259کپی شد!