قدرت صنعت پتروشیمی در گروی فاصله گرفتن از خام فروشی

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای داشتن صنعتی پویا و اقتصادی قدرتمند باید صنعت پتروشیمی ایران از خام‌فروشی فاصله بگیرد.

علی‌محمد بساق‌زاده گفت: صنعت پتروشیمی در سال «جهش تولید» تلاش می‌کند از امکانات و توان داخلی استفاده حداکثری را داشته باشد و هم‌زمان با تولیدی شدن طرح‌های جدید پتروشیمی، ظرفیت تولید در این صنعت افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی اکنون محور و ستون توسعه اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود و با تمام بخش‌های صنایع در ارتباط است، تصریح کرد: سرازیر کردن منابع به سوی تولید و جلوگیری از هدرروی منابع ملی می‌تواند به تحقق جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی منجر شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه توسعه متوازن صنعت پتروشیمی به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: در این مسیر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از خام‌فروشی جلوگیری می‌کند و ارزش افزوده بالایی دارد، بنابراین باید به تکمیل زنجیره ارزش توجه بیشتری شود تا به سوی تولید محصولات نهایی گام برداریم.

بساق‌زاده ادامه داد: برای داشتن صنعتی پویا و اقتصادی قدرتمند باید صنعت پتروشیمی ایران از خام‌فروشی فاصله بگیرد و به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید محصولات نهایی حرکت کند و برای تحقق این هدف، حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی راه را برای رسیدن به این هدف هموار خواهد کرد.

https://ipna.news/149114کپی شد!