احتمال زیاد عرضه اولیه ۵ درصد سهام آریاساسول از فردا

معاون بازار شرکت فرابورس با اشاره به احتمال زیاد عرضه اولیه ۵ درصد سهام آریاساسول در فردا و عدم تخصیص سهام به صندوق های سرمایه گذاری، برنامه عرضه های بعدی را اعلام کرد.

افسانه اروجی درباره برنامه روزهای پایانی شرکت فرابورس برای ورود شرکت های جدید و اینکه آیا فردا کدام یک از دو شرکت آریا ساسول و سیمان ساوه ، عرضه اولیه خواهند شد به بورس پرس گفت: با توجه به آماده تر بودن شرکت ۴۵۸.۳ میلیارد تومانی آریاساسول ، احتمال واگذاری سهام این شرکت بیشتر است.

وی ادامه داد: بنابراین در صورت عرضه اولیه “آریا” در فردا ، ۵ درصد از سهام این شرکت به عموم واگذار خواهد شد و با توجه به حضور در بازار دوم معاملات فرابورس و الزام به واگذاری ۵ درصدی ، سهمیه ایی به صندوق های سرمایه گذاری تعلق نخواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز جزییات عرضه اولیه اعلام می شود ، افزود: با این اوصاف اگر قطعیت عرضه اولیه آریا ساسول احراز شود ، کشف قیمت و حضور شرکت سیمان ساوه در هفته آینده انجام خواهد شد.

اروجی در برابر این سئوال که احتمال ورود شرکت های جدید در روزهای پایانی سال و هفته آینده چقدر است به بورس پرس توضیح داد: به جز سیمان ساوه ، شرکت های لاستیک یزد و رایان هم افزا و سرمایه گذاری صبا تامین هم در حال طی فرایند پذیرش هستند و درصورت تکمیل اطلاعات و آمادگی سهامداران عمده ، شاید و به احتمال کم ، لاستیک یزد برای عرضه اولیه آماده شود .

 

https://ipna.news/148860کپی شد!