پتروشیمی در مقابله با شرایط اضطراری توانمند شده است

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جلسه ای که به درخواست شرکت هواپیمایی کاسپین جهت تقدیر از عوامل و دست اندرکاران انتقال هواپیمای خارج شده این شرکت از باند پرواز، تشکیل شده بود، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: لازم است که عنایت پروردگار متعال را شکرگزار باشیم چرا که حادثه ای را که میتوانست منجر به بروز حوادث تلخ تری باشد را بدون کوچکترین آسیب به کسی به پایان رسید و این مسئله جز تفضل خداوند چیزی نمیتوانست باشد.

سید امید شهیدی نیا، که در جمع مدیران شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، شهردار، معاون فرماندار، مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی، مدیرکل سوانح و حوادث هواپیمایی کشور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین، صحبت میکرد، افزود: این عملیات کامل، سریع و در یک چهارچوب زمانی بسیار مناسب انجام شد و باید به این موفقیت از ابعاد فنی پرداخت چرا که این یک کار بزرگ برای منطقه است.

وی، خاطر نشان کرد: این توانمندی که در لایه های فرماندهی و عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد شده، قوت قلبی برای استان خوزستان است. توانمندی که در طول سالهای اخیر با برنامه ریزی و تلاش حاصل شده است و میتواند در بحرانهای ایجاد شده، مدیریت اصولی حوادث را در پی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، هماهنگی خوب بین مجموعه مدیریت بحران شهرستان بندرماهشهر و مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به عنوان بزرگترین دستاورد این عملیات مطرح کرد و ادامه داد: به لحاظ عملیاتی یک هم افزایی خوبی بین دو بخش ایجاد شده و عملیات انتقال هواپیمای سانحه دیده نمونه ی بارز آن قابل مشاهده بود.

تصمیم گیری صحیح، تقسیم دقیق وظایف عملیات، اجرای منظم، ایمن و سریع، حضور همه ی عوامل در صحنه بدون اختلال و هم پوشانی با سایر تیمها و پشتیبانی محکم هر تیم از سایر تیمهای عملیاتی، نقاط قوت این کار بود که شهیدی نیا در سخنان خود به آن اشاره کرد و از همکاری سایر ارگانها مانند شهرداری، دادستانی، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، بسیج، سپاه، فرمانداری، اورژانس و… که در این امر همکاری کردند تشکر نمود.

علاوه بر نیروهای دخیل در اصل عملیات، نباید فراموش کرد که دیگر عواملی درپشت صحنه بودند که باعث شدند نیروهای عملیاتی با فراغ بال و بدور از فشار یک کار سریع و کامل را انجام دهند. فعالیت تیم های تدارکاتی، مدیریت خبر، اطلاع رسانی سریع و صحیح و نظام مند بودن حایز اهمیت است.

شهیدی نیا، گفت: اقدامات انجام شده طی چند سال گذشته در قالب طرح توانمند سازی در حوزه مدیریت شرایط اضطراری، امروز ما را به یک اطمینان عملیاتی و به یک هماهنگی رسانده تا بتوان در کارهای مهم به آن اتکا کرد.

وی افزود: انسجام ایجاد شده در مجموعه ی صنعت پتروشیمی در مواجهه با شرایط اضطراری از جمله بحران سیل ابتدای سال ۱۳۹۸، حوادث آبان ماه و حادثه ی خروج هواپیما از باند، باعث شد توانمندی موجود به بوته آزمایش گذارده شود. ایجاد سامانه ی فرماندهی و بخشهای زیر مجموعه ی آن مثل لجستیک، طرح ریزی و عملیات دقیقا نقش خود را مطابق با دستورالعمل ها ایفا کردند.

شهیدی نیا در پایان اظهار کرد: امیدواریم در آینده نیاز به استفاده از این توانایی نباشد اما وجود این توانمندی می‌تواند ما را در تحقق اهداف، چه در موضوعات حوادث غیر مترقبه و چه در حوادث صنعتی یاری نماید.

https://ipna.news/148383کپی شد!