بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران تکس با مشارکت پتروشیمی تندگویان آغاز به کار می کند

خورنا|باقرگل فر:با مشارکت پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات زنجیره «پلی‌اتیلن ترفتالات» بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی «ایران تکس» از فردا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار می‌کند.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی ؛بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی (ایران تکس ۲۰۱۹) از فردا به مدت چهار روز با حضور پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات و گریدهای متنوع کاربردی در صنایع نساجی آغاز به کار می کند.
این شرکت در سالن ۳۸ غرفه ۳۴ میزبان علاقه مندان و مشتریان خود است.

پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان بزرگترین و تنها تولیدکننده محصول PET در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصولات متنوعی از جمله گریدهای مختلف PET برخوردار است. محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات از مهمترین پلی استرهای قابل استفاده در تولید الیاف و پنبه مصنوعی برای صنایع نساجی، تولید انواع بطری نوشابه، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و همچنین صنایع تولید فیلم‌های پلاستیکی به شمار می روند.
همزمان با آغاز شمارش معکوس، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران تکس ۲۰۱۹، شرکت پتروشیمی تندگویان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به ثبت رکوردهای جدید تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات شده به طوری که مهرماه امسال به رکورد تولید حدود ۱۱۰ هزار تن محصول دست یافته است.
علاوه بر این، در کنار افزایش تولید، متنوع‌سازی سبد تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات یکی از برنامه‌های اولویت دار و کلیدی این شرکت پتروشیمیایی کشور به شمار می رود به طوری که مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از تولید محصولات جدید متنوع سازی سبد تولید فرآورده‌های پلی‌اتیلن ترفتالات، در آینده ای نزدیک خبر داده است.
از سوی دیگر، پتروشیمی شهید تندگویان سالانه به حدود ۴۷۰ هزار تن خوراک پارازایلین نیاز دارد که با توجه به افزایش تولید پتروشیمی نوری عملا مشکل خوراک غول تولید PET ایران در سال ۹۸ منتفی شده است.

https://ipna.news/147185کپی شد!