همکاری های صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با کمیته امداد توسعه میابد

به منظور اثر بخشی بیشتر در حوزه مسئولیت های اجتماعی، در جلسه مشترک بین مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان، توافق گردید.

به گزارش ایپنا دکتر مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان به همراه هیئتی امروز چهارشنبه سیزدهم آذر ماه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید نمودند.

موصلی ضمن تشکر از خدمات ارزنده شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی در خدمات رسانی به مددجویان کمیته امداد و تلاش شرکت های پتروشیمی در رفع محرومیت وخدمات ارزنده آنان در هنگام حوادث مختلف ، بویژه در سیل سال جاری، اظهار داشت: بیش از یکصدو سی هزار خانواده خوزستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که در حدود شش هزار خانواده‌ تحت پوشش مربوط به شهرستان بندر ماهشهر می باشند .

وی همچنین افزود : برای خودکفایی خانواده‌ها به سمت انجام کارهای فرهنگی، اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای خرد پیش رفته‌ایم و در حوزه‌های اجتماعی نیز به دنبال تسهیل در فرآیند توسعه بیمه‌های اجتماعی مددجویان هستیم.

در ادامه مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف خانواده های نیازمند توسط کمیته امداد رصد گردیده است، در تلاشیم که در راستای تهیه مسکن و اشتغال مولد جامعه هدف خود بکوشیم، و در این راستا از نهاد های ذیصلاح مشوق هایی همچون معافیت های بیمه ای و پرداخت تسهیلات مالی ارزان برای صاحبان مشاغلی که زمینه اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد را فراهم آورده ایم.

در ادامه جلسه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تشکر از نقش کمیته امداد به عنوان نهادی مردمی و تخصصی در محرومیت زدایی اظهار نمود: از گذشته تا بحال در راستای مسئولیت های اجتماعی، صنعت پتروشیمی در قالب شورای راهبردی کمک های بسیاری، چه بصورت جاری و سرمایه ای در اختیار کمیته امداد و مدد جویان تحت پوشش این نهاد قرارداده است .

رئیس شورای راهبری شرکت های پتروشیمی مستقر در شهرستان ماهشهر افزود: با توجه به ظرفیت کمیته امداد در رصد و شناسایی خانواده های بی سرپرست و نیازمند، و با توجه به اولویت نیاز مددجویان به مسکن مناسب، این شورا نیز آمادگی همکاری در زمینه تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن کمیته امداد در سطح شهرستان را دارد، که در این خصوص مقرر گردید طرح های پیشنهادی از سوی کمیته امداد ارائه شود.

همکاری های صنعت و کمیته امداد در ایجاد اشتغال مولد و کارآفرینی و حمایت از کار آفرین ها از دیگر موضوعات مورد بحث این بازدید بود. که مقرر گردید کار آفرینان مستعد و طرح های مربوطه به منطقه ویژه معرفی گردند تا با حمایت صنعت و با استفاده از نیروی کار بومی فعال شوند.

ضمنا مقرر شد همکاری های فی مابین جهت رسیدگی به امور برخی مددجویان که مشکلات خاص دارند توسعه یابد تا صنعت بطور مستقیم در این حوزه از طریق کمیته امداد اقدام نماید.

در پایان جلسه لوح تقدیری که توسط استاندار خوزستان و مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان جهت تقدیر از تلاش های صنعت پتروشیمی منطقه تنظیم گردیده بود به رئیس شورای راهبردی به نمایندگی از شرکت های پتروشیمی اهدا گردید.

https://ipna.news/147104کپی شد!