جهش مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به سوی دریافت سهم بازار منطقه‌ای

خورنا|باقر گل فر:رئیس پژوهش و توسعه مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با تاکید بر اهمیت تعاملات داخلی و بین‌المللی در نمایشگاه ایران پلاست، گفت: فروش باثبات خارجی منجر به افزایش ظرفیت تولید و در نتیجه امکان گسترش سهم بازار محصولات مجتمع در داخل و منطقه می‌شود.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از  روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکترمحمدرضا پرویزی، رییس پژوهش و توسعه مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، با بیان اینکه بر اساس استراتژی مجتمع بوعلی سینا، در خصوص مشارکت فعالانه در  نمایشگاه‌ها و ایجاد زمینه مذاکرات شفاف و پیشرو  با تجار کشورهای منطقه، فعالیت‌هایی را از ابتدای سال آغاز و اهداف معینی را در این راستا دنبال کردیم، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی را فراهم کرد تا بتوانیم با بخشی از نمایندگان کشورهایی که از طرف مدیریت محترم نمایشگاه بین المللی دعوت شده‌اند مذاکراتی جامع داشته باشیم.

وی ادامه داد: نشست‌ها و انتقال تجاربی که در این نمایشگاه انجام شد، بسیار ثمربخش بود. این شرکت‌ها عموما با تعاملاتی که به شکل گسترده با شرکت‌های تجاری و تولید کنندگان عمده  در ایران دارند، قطعا تجارب بالایی داشته و ما به‌عنوان صنایع بالادستی می‌توانیم از این تجربیات، استفاده کرده و بازار محصولات استراتژیک شرکت را تا جایگاه واقعی خود ارتقای و  گسترش دهیم و حجم تولیداتمان را به مقادیر طراحی نزدیک و برشرایط حاکم که دوران تحریم تولیدات در شدید ترین حالت خود هست فائق شویم.

پرویزی با بیان اینکه مشکلاتی که این شرکت‌ها با تجار و تولیدکنندگان ایرانی دارند رابه صراحت بیان کردند، وخواستار حل این معضلات با رویکرد مثبت هستند که عملا تعاملات، اعتماد و بهبود مداومی در عملکرد تجاری‌شان با شرکت‌ها داشته باشند، تصریح کرد: باور داریم که این نشست‌ها مثبت است و تجار و مشتریان ما در بازار منطقه، مانند شرکت هایی که در اقلیم کردستان، منطقه عراق، افغانستان فعالانه کار می کنند و در حال خرید و فروش محصولات، بخصوص محصولات ما که پایه سوختی دارند، هستند، می‌تواند نقش بسیار پراهمیتی را ایفا کند.

رییس پژوهش و توسعه مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، ادامه داد: این مذاکرات در راستای محصولاتی است که پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان پلنت پتروریفاینری تولیدات پایه سوختی دارند انجام گرفت که حائز اهمیت بود.

وی در ادامه تاکید کرد: فروش باثبات داخلی از طریق بازار بورس و صادرات منجر به افزایش ظرفیت تولید ما و در نتیجه امکان گسترش سهم بازار منطقه‌ای را بدنبال دارد. با توجه به اینکه حجم زیادی از سوخت مصرفی کشور را پالایشگاه‌ها تامین می‌کنند، رقابت با پالایشگاه‌ها در این خصوص قطعا برای ما غیرممکن و سخت است. اما محصول باکیفیت و سهم بازاری که ما از منطقه داریم ما را در وضعیت مطلوب قرار داده است.

پرویزی در ادامه با اشاره به اینکه ما همواره سیاست‌مان بر حمایت از تولید داخل است و برای تجهیزات و قطعات حساس، تا الان هم به نتایج بسیار درخشانی رسیدیم، خاطرنشان کرد: قطعات زیادی از این دستگاه‌ها از پلیمر و پلاستیک ساخته شده که ما در جهت بهبود توانمندی داخل و همچنین بهبود کیفیت محصولاتی که به ما ارائه می‌دهند تلاش‌های زیادی کردیم.

رییس پژوهش و توسعه مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در پایان عنوان کرد: این نمایشگاه کمک کرد که در این جهت اقدام کنیم و منابع متفاوتی را به منظور بهبود کیفیت قطعات مورد نیاز و افزایش منابع داشته باشیم و از لحاظ آماری بتوانیم بخش وسیع‌تری از شرکت‌های تولیدی داخلی را درگیر مسائل داخلی‌سازی و نیازمندی‌های خودمان کنیم.

https://ipna.news/144513کپی شد!