در نشست هم اندیشی مدیران پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامام :

تقویت همکاری ها برای تسریع در صادرات کالاهای پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برگزاری دومین نشست هم اندیشی با مدیران صنایع پتروشیمی بندرامام خمینی(ره)، از تقویت بیشتر همکاری های مشترک برای صادرات کالاهای پتروشیمی از بندرامام خمینی(ره) خبر داد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ایرج مدیری معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: کارگروهی مشتمل بر مدیران منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره)، گمرک، راه آهن و صنایع پتروشیمی برای اتخاذ تمهیدات لازم و تقویت همکاری های مشترک با هدف توسعه صادرات کالاهای پتروشیمی تشکیل می شود.

مدیری همچنین تسریع و پیگیری آخرین مراحل مربوط به راه اندازی و عملیاتی کردن کریدور صادراتی از  منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) را از هم تصمیمات این  نشست عنوان کرد و افزود: تجهیزات تخلیه و بارگیری محوطه ای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به منظور ارائه خدمات بهتر به صاحبان کالاهای کانتینری پتروشیمی تأمین می گردد.

وی خاطرنشان کرد:  شرکت کنندگان در این نشست  به منظور  استمرار  و تسریع  در خدمات  تخلیه و بارگیری کانتینری به ویژه در ساعات تعطیلی و همچنین تأمین نیروهای عملیاتی،  تصمیمات مهمی اتخاذ کردند.

معاون امور بندری و اقتصادی همچنین تأمین امکانات مورد نیاز برای رفاه حال رانندگان و نیروهای انسانی مرتبط با پایانه کانتینری در زمان های انتظار نوبت را از دیگر تصمیمات مهم این نشست مشترک عنوان کرد.

یادآور می شود برگزاری نشست های هم اندیشی و تشکیل کارگروه  مشترک  با توجه به اهمیت صادرات محصولات پتروشیمی برای تأمین ارز مورد نیاز کشور، در چارچوب همکاری های گسترده  بین صنایع  پتروشیمی همجوار و مجتمع بندری امام  خمینی(ره) صورت گرفته است.

https://ipna.news/143860کپی شد!