پرده برداری و بهره برداری از دو تندیس و یک گلخانه ی نیمه صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل و تنی چند از مدیران این سازمان، از دو تندیس در منطقه پرده برداری و از یک گلخانه ی نیمه صنعتی بهره برداری کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، صبح دیروز (دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۸) در حاشیه ی این برنامه‌ها گفت: نقش شهرداری در بهبود چهره‌ی منطقه نقشی بی بدیل است و می‌تواند با بهره گیری از ظرفیتهایی مثل نهالستان، زمینه ی توسعه بیشتر فضای سبز را فراهم کند.
سیدامید شهیدی نیا، با بیان این نکته که براساس طرح جامع بایستی کمربندی سبز اطراف منطقه ایجاد شود، گفت: بخش دیگری از طرح زیباسازی منطقه که در حوزه ی وظایف شهرداری است، ایجاد المان‌هایی است که با اهداف مشخص در نقاط مختلف منطقه طراحی و ساخته می‌شود. در این بخش سعی شده، ضمن القای مفاهیم صنعتی و شغلی، محیط خشک صنعتی را برای شاغلان و عابران تلطیف نماییم.

پرده برداری از المان صنعتی ورودی گمرکی سایت پنج منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نخستین برنامه ی امروز بود که به عنوان نمادی از منطقه، در گلوگاه ورودی/خروجی منطقه ساخته شده است. این طرح دو طرفه، در میان بلوار دروازه ی گمرکی سایت پنج منطقه واقع شده است و جانمایی آن در محلی است که صادرات منطقه از این دروازه صورت می‌گیرد؛ لذا سعی شده در طرح تلفیقی، عناصری از صنعت پتروشیمی، لوگوی سازمان، نیروی انسانی، ریل راه آهن، اسکله های کشتیراتی و حمل و نقل جاده ای، به عنوان نمادهایی از صادرات استفاده شود.

ابعاد این المان دایره ای به قطر ۲ متر است و زمان اجرای آن ۳ ماه بوده است.

همچنین در برنامه ی بعدی، به جهت تقدیر از جایگاه آتش نشان، تندیسی متشکل از مجسمه ی نمادین سه آتش نشان در چهارراه آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ساخته و امروز توسط مدیرعامل و مدیران سازمان پرده برداری شد.

برای ساخت این تندیس نزدیک به ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده و ساخت آن دو ماه طول کشیده است. در این مجسمه سه گانه، یک نفر فرمانده ی آتش و دو نفر دیگر آتش نشان هستند که در حال اطفای حریق می‌باشند.

در ادامه ی برنامه های امروز، سازه ی گلخانه ی نیمه صنعتی نهالستان شهرداری وارد فاز بهره برداری شد. این گلخانه ی ۲۴۰ متری که کلنگ احداث آن در روز درختکاری گذشته (۱۵ اسفند ۱۳۹۷) به زمین زده شده بود، دارای یک سیستم خنک کننده‌ی ابتکاری است که شرایط دمایی و رطوبت مناسب را برای نگهداری گیاهان حساس و یا آسیب دیده را در فصول گرم سال فراهم می‌کند.

در این گلخانه هوای گرم از یک پد سلولوزی مشبک ۲ در ۸ متر با ضخامت ۱۵ سانتی متر که بصورت مداوم توسط آب خیس شده، عبور کرده و هوای خنک و مرطوب ناشی از تبخیر توسط سه اگزاز فن قوی به داخل فضای گلخانه کشیده می‌شود. اسکلت این گلخانه از لوله های فلزی گالوانیزه و روکش آن نایلون یو‌وی به همراه یک شیلد پلاستیک مشبک است.

شهرداری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تاکنون در سطح منطقه یکصد هکتار فضای سبز کاشته و از آنها نگهداری می‌کند؛ لذا بایستی محلی به عنوان مخزن نهالهای تولیدی و مراقبت از گیاهان حساس و آسیب دیده از گرمای خوزستان داشته باشد.

https://ipna.news/143632کپی شد!