بازدید معاون اول رئیس جمهور از طرح پالایش پارسیان سپهر

خورنا|باقر گل فر:معاون اول رییس جمهور از آخرین مراحل ساخت طرح پالایش پارسیان سپهر بازدید کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به همراه بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز سه شنبه (۱۸ تیرماه) از طرح استحصال اتان پارسیان سپهر بازدید کرد ودر جریان آخرین روند ساخت وتکمیل این طرح قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در این بازدید، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین مدیر عامل طرح پالایش پارسیان سپهر گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت این طرح و نیز برخی چالش های موجود در مسیر تکمیل آن را بیان کردند.

معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی در خصوص بحث تامین مالی پروژه های صنعت پتروشیمی توضیحاتی ارائه کرد وخواستار رفع برخی تنگناهای مالی طرح ها شد .

گفتنی است معاون اول رییس جمهور این طرح را یکی از طرح های مهم صنعت پتروشیمی قلمداد کرد و با ابراز امیدواری به فعال شدن پروژه های پایین دستی این پروژه گفت : امیدواریم روند تکمیل این طرح با حمایت های لازم شتاب گیرد وهرچه زودتر به بهره برداری برسد.

طرح استحصال اتان و هیدروکربن های سنگین تر شرکت پالایش پارسیان سپهر

این طرح به عنوان یکی از طرح های تامین خوراک صنعت پتروشیمی به منظور استحصال اتان از گازهای خروجی پالایشگاه گاز پارسیان با آب گیری گازهای یادشده در منطقه مُهر و جداسازی متان و سپس انتقال باقیمانده گازها از طریق خط لوله به عسلویه، جهت تفکیک اتان و تزریق به خط خوراک و ارسال محصولات پروپان، بوتان و+C5 به مخازن ذخیره در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار واقع در شهرستان مُهر استان فارس و ۲۳ هکتار در عسلویه در بهمن ماه ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد.

طرح فوق دارای واحدهای فرایندی، پست وخط انتقال برق، مخازن صادراتی، خط لوله انتقال+C2 و واحد سرویس های جانبی است.

پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۸ برابر ۷۶٫۵درصد بوده و نیروی انسانی مستقیم مشغول به کار دراین پروژه ۱۲۰۰ نفر است .

براساس برنامه ریزی انجام شده، تاریخ بهره برداری از این طرح سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.

https://ipna.news/141692کپی شد!