سود ۲۸۰ درصدی سهام پتروشیمی غدیر

خورنا|باقر گل فر:اولین مجمع عمومی سالانه‌ی پتروشیمی غدیر در حالی برگزار شد که این شرکت در سال ۱۳۹۷ بالغ بر یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال سود خالص به دست آورد که رشد ۵۳۷ درصدی نسبت به سال ۹۶ داشت.

وحید نام نیک، مدیر عامل پتروشیمی غدیر در آغاز این مجمع که با حضور کم سابقه‌ی ۸۰.۲ درصد سهامداران برگزار شد، گفت:

این پیشرفت‌ها ثمره‌ی دلسوزی و سخت‌کوشی پرسنلی است که در گرمای طاقت فرسای بیش از ۵۰ درجه در حال تلاش برای تولید و پیشرفت شرکت هستند.

مدیرعامل غدیر در خصوص صادرات این شرکت نیز تصریح کرد:ضمن حفظ سهم بازار داخلی با رصد به موقع و بازاریابی مناسب موفق به صادرات محصول به کشورهای آفریقایی و قطر شدیم.

نام نیک در بخش دیگری از سخنان‌اش به رشد ۲۸۰ درصدی سهام غدیر از زمان عرضه و کسب ۲۳ درصد سهام شناور اشاره کرد.

وی، با اشاره به اعمال تحریم‌ها و دشواری تامین مواد اولیه از کشورهای خارجی، بومی‌سازی تامین کاتالیست EHP توسط شرکت تولیدکننده‌ی داخلی را یکی از دست‌آوردهای مهم غدیر در سال ۹۷ دانست. پتروشیمی غدیر در گامی بلند ۲۵ تن کاتالیست oxy (اکسی کلریناسیون) خریداری و به عنوان پشتوانه‌ی کاتالیست موجود در رآکتور؛ در انبار ذخیره نموده است. این اقدام موجب شد سال‌های آینده این شرکت هیچ محدودیت و مشکلی در زمینه‌ی تامین کاتالیست و مواد شیمیایی نداشته باشد.

در پایان اولین مجمع سالیانه‌ی این شرکت، پیشنهاد تقسیم ۸۰ درصدی سود سال ۹۷ میان سهامداران مطرح و توافق شد سهامداران غدیر به ازای هر سهم در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ مبلغ ۷۰۰ ریال سود سهام دریافت کنند.

https://ipna.news/140155کپی شد!