۱۵ هزار شغل در صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه ویژه انرژی پارس ایجاد میشود

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به کریدور تاسیساتی منطقه ویژه پارس گفت: در صورت سرمایه گذاری در این بخش ضمن تکمیل زنجیره تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی ١۵ هزار شغل ایجاد می شود.

سید پیروز موسوی در نشست با نخبگان سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه تکمیل کریدور تاسیساتی صنایع پایین دستی از ماموریت‌های مهم سازمان است گفت: در صورت تکمیل کریدور بسیاری از صنایع که در تولید طیف  متنوعی از محصولات از ارزش افزوده بسیار بالایی برخودار هستند در منطقه مستقر خواهند شد که علاوه بر  توسعه اشتغال در آمد کشور نیز از این بخش افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در ادامه با اشاره به زیر ساخت های منطقه برای جذب سرمایه گفت:دسترسی آسان به خوراک و همچنین نزدیکی به طیف متنوعی از محصولات پتروشیمی می تواند نقش مهمی در توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی ایفا کند و در صورت تحقق این امر زنجیره ای کامل از محصولات در منطقه ویژه پارس تولید خواهد شد.

وی جلوگیری از خام فروشی و افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی را از دیگر اهداف تکمیل کریدور منطقه بر شمرد و تاکید کرد: کشور ما از ظرفیت بسیار بالایی برای تامین نیازهای خود برخوردار است بنابراین باید بصورت جدی ضمن  جلوگیری از خام فروشی محصولات در صدد توسعه صنایع تکمیلی باشیم.

 

https://ipna.news/139782کپی شد!