صدیقی زداه مدیرعامل پتروشیمی کارون:

تولید گرید های جدید پتروشیمی کارون و رونق تولید در صنایع پایین دست

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل پتروشیمی کارون: تولید گریدهای جدید پتروشیمی کارون باعث رونق تولید صنایع پایین دست و اشتغالزایی در سطح کشور می باشد .

مدیرعامل پتروشیمی کارون در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری خورنا اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرد، میتوان سال رونق صنعت هم نام برد.

صدیقی‌زاده در ادامه این گفتگو خاطر نشان کرد: پتروشیمی کارون هم در این راستا چندین برنامه را در دستورکار خود قرار داده است که یکی ازاین برنامه ها افزایش تولید در مجتمع می باشد ، هم اکنون ۲ تا محصول جدید در۳ گرید مختلف تولید  شده است ، برنامه تولید گریدهای جدید را با توجه به نیاز شرکت های تولیدی صنایع پایین دست  انجام میدهیم  . همچنین  باید بتوانیم  محصولات خود را با ظرفیت های بالاتر و کیفیت بالا به بازار عرضه نماییم .

مدیرعامل پتروشیمی کارون در ادامه اظهار داشتند : سال گذشته اولین سال تولید تجاری  محصول استراتژیک MDI محسوب می شد ، محصولات این مجتمع بدلیل شرایط سخت تولید ، نگهداری و حمل و نقل عموما بصورت آماده از خارج کشور بدست مصرف کنندگان می رسد ، اکثر شرکت های مصرف کننده این محصول بعلت کمبود  و یا مشکلات واردات با ظرفیت زیر ۵۰ درصد کار میکردند. پتروشیمی کارون توانست با راه اندازی ناحیه ۲ این مجتمع با تولید محصول MDI ظرفیت تولید در این مجتمع را بالا  ببرد . در آینده پیش بینی می کنیم پتروشیمی‌ کارون نیاز کشور را به واردات این محصول به صفر برساند. وباعث رونق تولید صنایع پایین دست  گردد .

وی تصریح کرد: رونق تولید فقط در تولیدات ما نهفته نیست بلکه در مصرف ما هم نهفته است ، هر چقدر ما بتوانیم  مصارف مورد نیاز اعم از مواد شیمیایی ، کاتالیست و قطعات یدکی را از داخل کشور تهیه نماییم رونق تولید را افزایش داده ایم .پتروشیمی کارون در زمینه داخلی سازی و رسیدن به خودکفایی برای رونق تولید  از طریق تامین کننده های داخلی که باعث رونق تولید  میشود . برنامه های مدون و جزء سیاست های راهبردی  مجتمع می باشد .

علیرضا صدیقی زاده بیان کرد: میزان تولید پتروشیمی کارون در سال ۹۷ حدود ۱۴ درصد نسبت به ۹۶ افزایش  داشته و همچنین فروش محصولات با توجه به نیاز بازار داخلی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و به هم همین نسبت از فروش خارجی و صادرات کم کرده ایم ، برنامه مدون پتروشیمی کارون در سال جاری ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش تولید می باشد . به این صورت  که در حوزه TDI مواد مورد نیاز داخل را تامین  و حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد تولید این مجتمع را برای تامین ارز کشور بتوانیم صادر کنیم ، اما در حوزه MDI در سال گذشته  باظرفیت حدود ۴۰ درصد تولید داشته ایم . در سال جاری برنامه به این صورت  است که تولید را به ۶۵ درصد برسانیم و تمام محصول MDI را روانه بازار داخلی نماییم .

مدیر عامل پتروشیمی کارون در خصوص اهمیت شرکت کردن در نمایشگاههای داخلی و خارجی بیان نمودند شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است و عنوان کرد: حضور فعال در نمایشگاه ها  به دو منظور است و مختص فروش محصولات نیست . ممکن است اگر محصولی در شرکت های دیگر بفروش می رسد ما یکی از مصرف کنندگان این محصول باشیم بنابراین  شرکت در نمایشگاه ها   بیشتر برای شناسایی تامین کنندگان و مصرف کنندگان داخلی  می باشد .  در یک کلام نمایشگاه ها نقش شناخت تامین کنندگان و مصرف کنندگان را دارد و میتوان در حوزه معرفی محصولات برای گسترش بازار های داخلی و خارجی استفاده کرد. برای تامین نیازها در اولویت اول از منابع داخلی و سپس از منابع خارجی تامین نمود. شرکت پتروشیمی کارون با توجه به سیاست های هلدینگ خلیج فارس  معمولا در این نمایشگاه شرکت میکند .

شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است. این شرکت در سال ۱۳۸۱ تاسیس  شد. فاز اول آن در اسفند ماه ۱۳۸۷ با حضور وزیر محترم نفت و فاز دوم آن نیز در بهمن ماه ۱۳۹۵ با حضور  معاون اول محترم رئیس جمهوری اسلامی ایران رسماً افتتاح گردید.پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه نماید.محصول اصلی این شرکت ۴۰۰۰۰ تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) و ۴۰۰۰۰ تن در سال متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) است. محصولات و خدمات شرکت جهت برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین کیفیت طراحی گردیده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد.فعالیتهای شرکت مبتنی بر ارزشهای توسعه پایدار می باشد. ما خود را در جهت تقویت بنیان های اقتصادی، زیست محیطی، ارتقای سطح علمی، بهداشت جسم و روان و معنویات در منطقه و رعایت اصول اخلاقی و اجتماعی جامعه اطراف، مسئول دانسته و همواره به آنان پایبندیم .شرکت پتروشیمی کارون در استان خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر) احداث شده و مساحت آن بالغ بر ۳۴ هکتار است.

 

 

https://ipna.news/137980کپی شد!