مانور آتش سوزی در بیمارستان صنایع پتروشیمی بندرماهشهر برگزار شد

خورنا|باقر گل فر:مانور آتش سوزی در بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر و با هدف افزایش آمادگی در حوادث غیرمترقبه با حضور پرسنل بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر ، انجام شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پترورشیمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر حسن نیسی رییس سلامت کار و HSE و دبیر اجرایی مانور اظهار داشت : طبق سناریوی از پیش تعیین شده در ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵/۱۲/۹۷ بدنبال رویت دود در واحد مدارک پزشکی بیمارستان از خط آتش واحد مذکور به مرکز تلفن اطلاع داده شد که بلافاصله مرکز تلفن کد خط آتش (۹۲۵)را اعلام کرد و همزمان با آتش نشانی (۱۲۵) تماس گرفته شد . ضمن تماس با اعضای اصلی HICS (سیستم فرماندهی بحران و حوادث بیمارستانی) اعلام می دارد که اعضای اصلی در EOC(اتاق بحران)جهت تصمیم گیری جمع شوند. پس از اعلام کد ۹۲۵ در بیمارستان تیم واکنش شرایط اضطراری(ERT) با همراه داشتن کپسول آتش نشانی، زمانی وارد محل می شوند که واحد مدارک پزشکی پر از دود بوده و در قسمت بایگانی شعله های آتش نمایان بود . سپس پرسنل واحد از درب خروج اضطراری خارج شدند و تیم ERT پس از ارزیابی اولیه جهت محدود کردن آتش اقدام می کنند . بدنبال آن حراست بیمارستان در واحد مستقر شده و از تجمع و ازدحام بی مورد مراجعین و پرسنل جلوگیری و منطقه را مسدود می کند. همچنین کارکنان روابط عمومی با حضور در محل شروع به تصویربرداری می کند ضمن اینکه اطلاعات اولیه را از حاضرین و مدیریت جمع آوری کرده تا در موقع لزوم بعنوان سخنگو ارائه اطلاعات نماید.

وی ادامه داد: بعد از ارزیابی اولیه فرمانده حادثه دکتر ناصر امیرپور اعضای سامانه HICS بیمارستان را به محل EOC دعوت نموده و پس از دریافت گزارش اولیه دستورات لازم را به شاخه ها اعلام می کند و مقرر می کند تا نیم ساعت بعد مجددا”جهت گزارش و تصمیم گیری مجدد در محل EOC تجمع یابند . تیم آتش نشانی بعثت بعد از گذشت حدود ۵ دقیقه از تماس تلفنی در محل حاضر شده و از سمت درب خروج اضطراری با استفاده از هایدرانت های محوطه اقدام بر خاموش کردن آتش نمودند. از گروه ERT یک نفر مصدوم و دچار گازگرفتگی شد که با آمبولانس از درب خروج اضطراری خارج و به اورژانس بیمارستان رسانده شد که اقدامات درمانی در مورد ایشان صورت گرفت . با حضور نیروهای آتش نشانی نیروهای کمکی خارج و تیم آتش نشانی به کار خود ادامه می دهد. در نهایت ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه پس از حضور اعضای HICS در EOC و گزارش کنترل آتش توسط تیم آتش نشانی از طرف فرمانده حادثه، وضعیت سفید اعلام شده و فعالیت بیمارستان به حالت عادی بر می گردد.

در پایان نیروهای پشتیبانی و خدمات ، حراست ، تاسیسات و ایمنی مسئول ادامه کار ، ارزیابی مجدد ، علل حادثه و بررسی نقاط قوت و ضعف می شوند.

https://ipna.news/137420کپی شد!