لزوم شفاف سازی هئیت مدیره پتروشیمی لاله در خصوص عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان

خورنا|باقر گل فر:قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و همچنین توجه به آیین‌نامه اجرایی ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، از جمله مواردی است که افکار عمومی خواهان اجرای دقیق آن‌ها هستند.

علیرغم ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، متأسفانه هنوز در برخی از شرکت‌ها این قانون اجرایی نگردیده و همین مسئله باعث نارضایتی افکار عمومی در خصوص بی‌توجهی به قوانین جاری کشور گردیده است.

پتروشیمی لاله، یکی از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که بر اساس گزارش‌های دریافتی، مدیرعامل و برخی از مدیران ارشد این شرکت، علیرغم اینکه بازنشسته هستند، سال‌هاست که به مدیریت خود ادامه می‌دهند و از جمله مدیران پروازی غیر ساکن در منطقه محسوب می‌شوند.

طبق این گزارش، مدیرعامل این شرکت حدود یازده سال است که این مسئولیت را بر عهده داشته و در ماه نهایتاً یک یا دو بار (صبح تا عصر)در منطقه و مجتمع حاضر می‌شود.

عدم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و همچنین بی‌توجهی به اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه در این مورد، این نگرانی را در بین افکار عمومی به وجود آورده که کدام دستگاه نظارتی باید پاسخگوی عدم اجرای این قوانین باشند؟

لازم به ذکر است که اخیراً توسط برخی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ازجمله علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس و شریعتی استاندار خوزستان، بر استفاده از نیروهای جوان، متخصص و بومی در رأس مدیریت شرکت‌های موجود در منطقه، تأکید فراوانی گردیده است و شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز در این راستا، هلدینگ های زیرمجموعه این وزارت خانه را موظف به اجرای این قوانین نموده که هلدینگ شستا در ماه جاری با انتساب دو مدیرعامل و یک سرپرست متخصص، جوان و بومی در شرکت‌های پتروشیمی آبادان، فن‌آوران و غدیر، گام مثبتی در اجرای قانون برداشته است./ایلنا

https://ipna.news/135710کپی شد!