پتروشیمی ایران پس از انقلاب جهش قابل توجهی داشته است

خورنا|باقر گل فر:عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی به نفع اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم، گفت: پتروشیمی ایران طی چهل سال اخیر که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است.

عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا  با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ایران در طول حیات انقلاب اسلامی موفقیت‌های بزرگی باوجود تحریم و برخی مشکلات اقتصادی کسب کرده است، گفت: صنعت پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای در ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور و همچنین جلوگیری از خام فروشی دارد.

وی افزود: صنعت پتروشیمی نقش پررنگی در توسعه اقتصادی کشور داشته است، در شرایط تحریم‌اقتصادی، این صنعت توانسته است ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کند و درصد بسیاری از صادرات غیرنفتی ما را تشکیل ‌دهد.

آرگون ادامه داد: ایران در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ظرفیت خوبی دارد و در صورتی که به سوی تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم در آینده منافع بسیاری دراین حوزه کسب خواهیم کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: صنعت پتروشیمی را محور توسعه اقتصادی کشور می‌دانیم، واحدهای مختلف پتروشیمی امسال به بهره برداری رسید و پیش بینی می شود سال آینده نیز سال پرفروغی برای پتروشیمی ایران باشد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی پرسود و درآمدزا برای کشور است، تصریح کرد: انتظار داریم جایگاه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به منابع موجود در کشور حفظ شود و در آینده نیز حضورمان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای گسترده‌تر باشد.

https://ipna.news/134315کپی شد!