مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی مرجان برگزار شد

مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی مرجان با حضور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان و دیگر سهامداران با دستور کار تامین خوراک پایدار و افزایش سرمایه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی مرجان (سهامی خاص) منهتی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰  صبح امروز (شنبه ۴تیر ۱۴۰۱)  در سالن جلسات شستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه  ضمن ارائه گزارش حسابرسی، مهران بنازاده سرپرست شرکت پتروشیمی مرجان با اشاره به اقدامات این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده،  علی‌رغم چند مرحله قطعی گاز و توقف تولید جهت تامین مصرف گاز خانگی در فصل سرما و نیز راه‌اندازی دیگر واحدهای متانول در منطقه، پتروشیمی مرجان  با افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ به ۹۵ درصد ظرفیت اسمی خود دست یابد.

وی با ارائه گزارش‌های مالی مرتبط با مجمع افزود: درآمد حاصله از فروش محصول،  دو برابری افزایش داشته اما افزایش نرخ گاز به‌عنوان مهم‌ترین مولفه در قیمت تمام شده متانول، تاثیر فراوانی در بالا رفتن هزینه‌ها داشته است.

در ادامه، افشار بازیار مدیرعامل شستان نیز  تعین نرخ و نحوه تامین خوراک (گازمتان) را بزرگترین چالش پیش‌روی پتروشیمی مرجان خواند و در ادامه هیئت مدیره این شرکت را موظف به ارائه برنامه ها و راهبردها در جهت رفع این چالش کرد.

وی خاطر نشان کرد: تامین خوراک پایدار مخصوصاً در فصل سرما چالشی است که شرکت‌های تولیدکننده متانول را با ضرر هنگفتی مواجه می‌کند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل شرکت پتروشیمی مرجان، افزایش تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی سالانه را یکی از اصلی‌ترین مطالبات سهامدارن این شرکت عنوان کرد.

پس از اتمام مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی مرجان، مجمع فوق‌العاده این شرکت نیز برگزار و نحوه افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی مرجان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تصویب اعضای  رسید.

این مجمع با حضور ۱۰۰ درصدی سهامداران (شستان۶۷ درصد و پتروشیمی فن‌آوران ۳۳ درصد) به ریاست افشار بازیار و با حضور دیگر اعضای مجمع رسمیت یافت.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست هم‌اندیشی تولیدکنندگان متانول کشور که خرداد ماه امسال به میزبانی مدیریت تولید این شرکت برگزار شد،  با تأکید بر صیانت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام مجتمع‌های پتروشیمی به‌ویژه تولیدکنندگان متانول و طرح‌های پتروشیمی، اظهار کرد: مشکلات و درخواست‌های تولیدکنندگان متانول با جدیت و با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی پیگیری می‌شود و تا حصول نتیجه در دستور کار قرار می‌گیرد

https://ipna.news/160911کپی شد!