افزایش ۷۳ درصدی درآمد عملیاتی پتروشیمی پارس

مدیرعامل پتروشیمی پارس از افزایش ۷۳ درصدی درآمد عملیاتی و ۳۳ درصدی سود عملیاتی این پتروشیمی خبر داد و گفت: پارس در سال ۱۴۰۰، ۱۶ هزار میلیارد تومان سود خالص کسب کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا):مسعود حسنی روز سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی پارس که در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، توسعه و سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش پایین‌دستی، بهبود و توسعه مدیریت سرمایه‌های انسانی با تمرکز بر نگهداشت مطلوب منابع انسانی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اسمی موجود با تأکید بر رفع تنگناهای واحدهای تولیدی، مدیریت بهینه دارایی‌های سازمان با تمرکز بر تأمین مواد شیمیایی، قطعات و تجهیزات از داخل کشور، توسعه و تعالی سازمان از طریق نظام‌های مدیریتی و توسعه و تعمیق مدیریت ریسک در سازمان را از راهبردهای شرکت پتروشیمی پارس برشمرد.

وی با اعلام فروش ۳ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۷۰۳ تن محصول در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۴۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان، به تولید ۹۵ درصد ظرفیت این مجتمع اشاره و ابزار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۱ تولید صددرصدی ظرفیت محقق شود.

مدیرعامل پتروشیمی پارس، سود عملیاتی این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ را ۱۳ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان و سود خالص را ۱۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سود پایه هر سهم ۳۱ درصد، سود عملیاتی ۳۳ درصد، سود ناخالص ۴۱ درصد و درآمدهای عملیاتی ۷۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

رفع تنگناهای تولید استحصال اتان، اتیل بنزن و استایرن منومر، پروژه تزریق  گاز مایع (ال‌پی‌جی) و ارتقای کیفیت فیلتراسیون، افزایش ظرفیت واحد اتیل بنزن و استایرن منومر، توجه به صیانت از محیط زیست، ایمنی و بهداشت از طریق اجرای پروژه‌های متعدد (پروژه ایمن‌سازی و کاهش فلرینگ و…)، توسعه ساخت داخل (بومی‌سازی کاتالیست، مولکولارسیو و مواد شیمیایی مصرفی واحدهای عملیاتی، ساخت تجهیزات دوار و…)، توسعه زنجیره ارزش از طریق تعریف و اجرای پروژه‌های پایین‌دستی مانند PDH/PP و صرفه‌جویی ارزی حاصل از توسعه ساخت داخل در سال ۱۴۰۰ معادل ۶.۳۸ میلیون دلار از دستاوردهای پارس بود که حسنی به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به تخصیص زمین برای اجرای پروژه PDH/PP گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۵۳ هزار میلیارد ریالی، سرمایه‌گذاری ارزی ۶۳۵ میلیون دلاری و در کل معادل ۸۶۷ میلیون دلار، با نرم بازده داخلی ۱۷.۱۸ درصدی در مدت ۴۸ ماه احداث می‌شود که البته به عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس قول دادیم این زمان را کوتاه‌تر کنیم. دوره بازگشت سرمایه عادی از زمان احداث هشت سال و نیم و درآمد کل سالانه در بهره‌برداری کامل ۵۶۷ میلیون دلار است که سود خالص سالانه ۱۶۵ میلیون دلاری نصیب پتروشیمی پارس خواهد کرد.

در ادامه این مجمع گزارش حسابرس قرائت و به پرسش‌های مختلف سهامداران پاسخ داده شد، همچنین صورت‌های مالی پتروشیمی پارس تصویب و با بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای مسئولیت اجتماعی موافقت شد.

این مجمع همچنین با سود ۲۷ تومانی شامل صددرصد سود حاصل شده، همچنین سود انباشته به ازای هر سهم به سهامداران موافقت کرد.

https://ipna.news/160869کپی شد!