اجرای طرح توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار شهریورماه آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از آغاز عملیات اجرایی توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار از پایان شهریورماه و در قالب مشارکت پتروشیمی‌ها در صنایع بالادست نفت و گاز خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا): عبدالعلی علی‌عسکری در دیدار با حسن بهرام‌نیا، استاندارد ایلام و علی‌اکبر بسطامی، نماینده مردم ایلام، ایوان، هلیلان، چرداول، مهران، ملکشاهی، چوار و سیروان با اشاره به سفرهای متعددی که در زمان تصدی مسئولیت‌های گذشته به غرب کشور داشته است، گفت: به‌خوبی با ظرفیت‌های بالقوه این منطقه آشنا هستم و معتقدم بسیاری از این ظرفیت‌ها متأسفانه بالفعل نشده است.

وی تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه نفت و گاز دارد و این را که استاندار این استان از خانواده صنعت نفت است به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم با توجه به همت و تأکید دولت برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این منطقه، شاهد تحول در این عرصه باشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: رفع مشکلات پتروشیمی ایلام و ارغوان گستر را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم و از سوی دیگر با توجه به تعریف مأموریت ایجاد صنایع پایین‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش در پترول، برای حمایت از این صنایع در ایلام آماده‌ایم.

علی‌عسکری ادامه داد: ما به شرط تأمین زمین و امکانات اولیه مورد نیاز از سوی استانداری برای ایجاد پارک فناوری در ایلام آماده‌ایم و از پترول می‌خواهم مکان‌یابی این پروژه را آغاز کند.

وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار بین این گروه و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با بهره‌برداری از این طرح که از پایان شهریورماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، مشکل خوراک پتروشیمی ایلام حل می‌شود و سبب برکات فراوانی برای منطقه خواهد شد.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام دو شرکت تابع گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این منطقه هستند، گفت: این دو پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد استان ایلام دارند، اما پیشرفت‌های مورد انتظار ما در این دو مجموعه هنوز محقق نشده و مشکلاتی پیش روی آنهاست که امیدواریم با حمایت مالی هلدینگ خلیج فارس، شاهد توسعه و تحقق تولید در ظرفیت اسمی و بهره‌برداری این دو شرکت باشیم.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص صنایع پایین‌دستی در ایلام افزود: با ایجاد پارک پلی‌پروپیلن و پیش‌بینی فعالیت ۹۲ شرکت در آن، برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

علی‌اکبر بسطامی، نماینده مردم ایلام، ایوان، هلیلان، چرداول، مهران، ملکشاهی، چوار و سیروان نیز در این نشست با اشاره به مشکل بیکاری در استان ایلام گفت: با وجود منابع غنی نفت و گاز، متأسفانه بیکاری و رشد آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی در استان است و امیدواریم با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شاهد کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در استان باشیم.

گسترش برنامه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس همسو با ایفای مسئولیت اجتماعی، کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی مجتمع‌های گروه با اجرای طرح‌های زیست محیطی از دیگر مواردی بود که در این نشست بحث و بررسی شد.

https://ipna.news/160867کپی شد!