مگاپروژه‌های دانش بنیان در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تعریف می‌شود

گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، برای توسعه و ورود شرکت‌های دانش بنیان به صنعت پتروشیمی، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

 مراسم انعقاد شش تفاهم‌نامه این گروه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، توسعه همکاری‌های پژوهشی و انجام طرح‌های مشترک با شرکت‌ها و مراکز دیگر در سالن همایش‌های شماره دو محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
دکتر علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و دکتر رضا اسدی‌فرد رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای همکاری در حوزه فناوری و کارآفرینی، با محوریت ارتقای بهره‌وری، افزایش ظرفیت فناورانه و توسعه‌ای برای حل مسائل و چالش‌های تولید و خدمات در زمینه‌های تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
اسدی‌فر در این مراسم گفت: یک دهه است که کشور در حوزه استفاده از دانش در بخش اقتصاد ورود کرده است و با تاکید مقام معظم رهبری استفاده از دانش بنیان‌ها، رسالت بخش دولتی، کسب و کارها، شرکت‌های صنعتی و بخش خصوصی شده است.
وی با تاکید بر اینکه هدف ما دانش بنیان شدن اقتصاد کشور است، اظهار داشت: اتکای ما بر تامین منابع مالی صرفا بر مبنای منابع طبیعی و خام فروشی نباید باشد، بلکه از توان دانشی چشمگیر کشور باید استفاده کنیم و این امر محقق نخواهد شد مگر اقتصاد در این حوزه وارد شود.
رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: پتروشیمی، بازار بزرگ ارزش افزوده‌ای برای دانش بنیان شدن است، فقط در پلیمرها زیر پنجاه درصد در کشورمان کار بعدی که موجب ارزش افزوده و تولید محصولات جدید شود، انجام می‌شود و امیدواریم با این تفاهم‌نامه با گروه بزرگ پتروشیمی خلیج فارس شاهد افزایش ارزش افزوده در این صنعت با تکیه بر دانش بنیان‌ها باشیم و به تامین تقاضای فناورانه صنعت پتروشیمی کشور کمک کند.
گفتنی است در این تفاهم‌نامه بر ایجاد ارتباط موثر و فعالانه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با شرکت‌های دانش بنیان و فناور، تعریف مگاپروژه‌های دانش بنیان در این گروه پتروشیمی و کمک به پیشبرد آن از طریق ایجاد همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان از طریق ورود به زنجیره ارزش و تامین گروه و تجاری سازی فناوری‌های توسعه یافته در شرکت‌های دانش بنیان و نوپا با مشارکت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید شده است.

https://ipna.news/160292کپی شد!