افزایش ۳۳درصدی درآمد پتروشیمی زاگرس

  پتروشیمی زاگرس در بازه زمانی ۱۲ماهه سال مالی ۱۳۹۹ به میزان یک هزار و ۴۲۵ تن از محصولات خود (شامل متانول و بخار) را در بازار‌های داخلی به فروش رساند و از این محل به میزان ۷ هزار و ۸۸ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. این شرکت همچنین در این بازه زمانی با فروش ۲ هزار و ۸۴۷ تن متانول در بازارهای صادراتی ۱۳۶ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال درآمد حاصل کرد. مجموع درآمد‌های این شرکت از محل فروش داخلی و خارجی در بازه زمانی مذکور ۱۴۳ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، در بازه ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، حجم فروش داخلی پتروشیمی زاگرس نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ با ۱۶ درصد کاهش همراه بود‌، اما به لطف افزایش نرخ فروش محصولات شرکت، در‌آمد حاصل از فروش در بازار‌های داخلی با افزایشی ۱۰۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹  به ۱۴ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم فروش صادراتی شرکت در این بازه زمانی با کاهشی ۲۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ همراه بود، اما درآمد‌های حاصل از فروش صادراتی شرکت با افزایش نسبت به دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۷۷ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال بود.

در نهایت باید اشاره کرد درآمد‌های حاصل از فروش داخلی خارجی پتروشیمی زاگرس در بازه زمانی مذکور به میزان ۱۹۱ هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال بوده که افزایشی ۳۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ نشان می دهد.

روند صعودی فروش پتروشیمی زاگرس در سه ماه پایانی سال گذشته

پتروشیمی زاگرس در دی ماه سال گذشته با فروش ۶۸ هزار و ۳۴۰ تن از محصولات خود (شامل متانول و بخار‌) در بازار‌های داخلی توانست درآمدی یک هزار و ۵۲۱ میلیارد ریالی کسب کند. همچنین این شرکت در این بازه زمانی با فروش ۵۳ هزار و ۶۶۲ تن متانول در بازار‌های داخلی درآمدی ۴ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریالی حاصل کرد. مجموع درآمد‌های داخلی و خارجی این شرکت در این ماه به میزان ۵ هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال بود.

در بهمن سال گذشته حجم فروش داخلی و خارجی پتروشیمی زاگرس با افزایش همراه بود و این شرکت توانست ۸۲ هزار و ۴۴۸ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی و ۷۹ هزار و ۵۳۵ تن از محصولات خود را در بازار‌های خارجی به فروش برساند. مجموع درآمد شرکت از فروش داخلی و خارجی در این ماه به میزان ۷ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال بود.

در آخرین ماه سال ۱۴۰۰‌، فروش پتروشیمی زاگرس با افزایش قابل توجهی همراه بود. این شرکت در این بازه زمانی ۱۵ هزار و ۵۰۵ تن متانول و ۵۷۳ هزار و ۱۴ تن بخار را در بازار‌های داخلی به فروش رساند که از این محل درآمدی یک هزار و ۱۶۴ میلیارد ریالی کسب کرد. همچنین این شرکت در این بازه زمانی ۲۴۷ هزار و ۱۵۸ تن متانول را در بازار‌های خارجی به فروش رساند و از این محل ۲۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال درآمد حاصل کرد. در مجموع درآمد حاصل از فروش داخلی و خارجی پتروشیمی زاگرس در اسفند با ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به دی و ۱۹۷ درصد نسبت به بهمن به ۲۳ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال رسید.

https://ipna.news/160213کپی شد!