الگوی مشارکتی هلدینگ خلیج‌فارس برای توسعه پایین‌دستی رونمایی می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از رونمایی طرح مشارکتی ویژه این شرکت برای توسعه صنایع پایین‌دستی خبر داد و گفت: در توسعه طرح‌های پایین‌دستی باید رویکرد مدیریت طرح‌ها از سوی بخش خصوصی باشد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛عبدالعلی علی‌عسگری عصر دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک صادرات با اشاره به همکاری مثبت پیشین بین این گروه و بانک صادرات و همچنین زمینه‌های موجود برای توسعه همکاری‌ها در بخش ارزی و تأمین مالی طرح‌های جدید این گروه، بر افزایش این همکاری‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به رویکرد جدی این گروه در توسعه صنایع پایین دستی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید یک‌ مهندسی مالی جدیدی بین گروه خلیج فارس، بانک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان طراحی شود و الگویی نوین برای سرمایه‌گذاری این حوزه طراحی و اجرا شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: این شرکت در حال طراحی الگوی مشارکتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بخش خصوصی برای توسعه پایین‌دستی است و این الگو به‌زودی و در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با همکاری بانک‌ها رونمایی خواهد شد.

علی‌عسگری یادآور شد: مدیریت طرح‌ها در پایین دستی که متکثر هم هستند باید در دست مدیران توانمند بخش خصوصی باشد و در این مسیر،‌ گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نقشی حمایتی خواهد داشت تا شاهد توسعه چشمگیر پایین‌دست پتروشیمی در ایران باشیم.

آمادگی بانک صادرات برای تعامل حداکثری

حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات نیز در این دیدار به همکاری‌های مطلوب بانک صادرات و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد و خواستار توسعه این همکاری‌ها شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این بانک برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌صورت مستقل و همچنین در قالب کنسرسیوم بانکی افزود: بانک صادرات همچنین با توجه به ظرفیت‌های ارزی در اختیار، آماده همکاری حداکثری با این شرکت در حوزه ارزی است.

مدیرعامل بانک صادرات، جایگاه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در کشور بسیار مهم خواند و ادامه داد: این شرکت در این ۲ سال و در اوج تحریم‌ها نقش مهمی در تامین منابع ارزی کشور داشت و معتقدیم کار با این گروه هم برکت دارد، هم اجر معنوی و هم سبب افتخار است.

سعید محبی‌فرد، معاون مالی و سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این دیدار با اشاره به توافقنامه بین این شرکت و بانک صادرات گفت: ارزش این توافق ۲۰ هزار میلیارد تومان به اضافه ۱۸۰ میلیون دلار است که بخشی از آن عملیاتی شده و با توجه به نیازهای شرکت مابقی این توافق اجرایی می‌شود و البته برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین آماده‌ایم.

https://ipna.news/159113کپی شد!