سود ۱۳۵۰ تومانی برای سهامداران « شپدیس »

مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی پردیس روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور ۸۳ درصد از سهامداران برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، در ابتدای این مجمع غلامرضا جمشیدی مدیرعامل پتروشیمی پردیس به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.

جمشیدی بیان کرد: شرکت پتروشیمی پردیس عظیم ترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در سال است که در راستای تولید غذای کافی برای مردم دنیا گام های موثری برداشته است.

وی تصریح کرد: تولیدات و صادرات اوره جهان در سال ۲۰۲۰ ؛ تولید ۱۸۲ میلیون تن ومیزان صادرات اوره در جهان تقریبا ۵۰ میلیون تن است. بزرگترین تولید کننده های اوره در ۲۰۲۰ ابتدا چین و سپس هند هستند. هند بزرگترین وارد کننده اوره در سال ۲۰۲۰ بوده است. چین بیشترین مصرف کننده عمده اوره در سال ۲۰۲۰ بوده است.

جمشیدی اضافه کرد: ایران ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن معادل ۳ درصد تولید اوره دنیا را در اختیار دارد و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مصرف عمده اوره در سال ۲۰۲۰ را داشته است.

وی افزود: سال مال ۱۴۰۰ نقطه عطفی در تاریخ فعالیت ۱۴ ساله شپدیس بوده و این شرکت توانست رکورد های بی نظیری در در حوزه تولید و فروش و صادرات محصولات خود را کسب کند.

https://ipna.news/158697کپی شد!