صدور مجوز ساخت اولین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی در جنوب کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از صدور مجوز احداث اولین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی در جنوب کرمان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، “مسلم مروجی” با اشاره به حمایت از هر گونه سرمایه گذاری گفت: استمرار روند توسعه در سطح منطقه جنوب کرمان به‌عنوان یک راهبرد اساسی همواره مورد توجه بوده و ایجاد صنایع پتروشیمی گامی بزرگ در این راستا است.

وی توجه جدی به اقتصاد مقاومتی را از برنامه های مورد تاکید در حمایت از جذب سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود : عملی نمودن اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد ارزش افزوده بیشتر، احداث صنایع بالادستی پتروشیمی از اهداف سند توسعه و تدبیر جنوب کرمان بوده و با احداث اولین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی گام بزرگی برای کاهش خام‌فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

مروجی فرد احداث زیرساخت های لازم برای توسعه جنوب کرمان را مستلزم حمایت های مسوولان دانست و گفت: این طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد که برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره به جزئیات زیرساختی این طرح در شهرستان رودبار جنوب اظهار کرد: برای این طرح، ۵۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است. این طرح ۳۲.۰۳۵ مگاوات برق و ۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

وی ادامه داد: خوراک این طرح، گاز طبیعی است که روزانه به میزان ۱.۵۸۵ میلیون نرمال متر مکعب نیاز دارد و سالانه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن منواتیلن گلایکول را خواهد داشت.

مروجی افزود: این محصول در مواردی چون استفاده به عنوان یک ماده اولیه برای تهیه پلیمرهایی همچون پلی استرها، کاربرد در فرمولاسیون ضد یخ در خودروها، کاربرد در صنایع لاستیک سازی، استفاده در صنایع تولید انواع رزین های پلیمری، عامل جلوگیری کننده از انجماد آب در داخل چیلرها و تجهیزات خنک کننده در صنایع و … کاربرد دارد.

https://ipna.news/158685کپی شد!