مجوز ساخت نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی در جنوب کرمان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از صدور مجوز ساخت نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی در جنوب کرمان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، مسلم مروجی افزود: ساخت نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی جنوب کرمان در شهرستان رودبارجنوب برنامه ریزی شده که با سرمایه گذاری بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

وی متراژ زمین نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی این منطقه را ۵۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: این طرح به ۳۲.۰۳۵ مگاوات برق و چهار میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

وی با بیان اینکه خوراک نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی جنوب کرمان گاز طبیعی است، افزود: این طرح روزانه به میزان ۱.۵۸۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز دارد و سالانه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن منواتیلن گلایکول را دارد.

مروجی محصول نخستین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی جنوب کرمان را ماده اولیه برای تهیه پلیمرهایی همچون پلی استرها اعلام کرد و کاربرد این محصول را در فرمولاسیون ضدیخ خودروها، صنایع لاستیک سازی، استفاده در صنایع تولید انواع رزین های پلیمری، عامل جلوگیری کننده از انجماد آب در داخل چیلرها و تجهیزات خنک کننده ها اعلام کرد.

وی استمرار روند توسعه در سطح منطقه جنوب کرمان را به‌عنوان یک راهبرد اساسی همواره مورد توجه برشمرد و ایجاد صنایع پتروشیمی را گامی بزرگ در این زمینه دانست.

وی گفت: در راستای عملی نمودن اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد ارزش افزوده بیشتر، احداث صنایع بالادستی پتروشیمی از اهداف سند توسعه و تدبیر جنوب کرمان بوده و با احداث اولین کارخانه صنایع بالادستی پتروشیمی گام بزرگی برای کاهش خام‌فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

وی از همکاری استاندار کرمان و  پیگیری های شکر اللهی نماینده مردم شهرستان های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار در مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح تشکر کرد و ادامه حرکت در این مسیر تاکید کرد.

https://ipna.news/158680کپی شد!