اماراتی‌ها در بزرگترین شرکت پتروشیمی روسیه سهیم می‌شوند

شرکت سرمایه‌گذاری مبادله امارات بخشی از سهام شرکت سیبور، بزرگترین شرکت پتروشیمی روسیه را به خود اختصاص داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شرکت مبادله، بازوی سرمایه‌گذاری راهبردی ابوظبی، ۱.۹ درصد از سهام شرکت پتروشیمی سیبور روسیه را به مبلغی نامشخص خریده است که بزرگترین سرمایه‌گذاری این شرکت اماراتی در روسیه به شمار می‌آید.

این توافق سبب تحکیم روابط مبادله و سییور در سرمایه‌گذاری شرکت اماراتی در پایانه حمل و نقل سیبور واقع در منطقه اوست لوگا (Ust-Luga) در سال ۲۰۱۵ می‌شود.

فارس المزروعی، رئیس برنامه سرمایه‌گذاری روسیه و کشورهای مستقل همسود (سی‌آی‌اس) اعلام کرد: مبادله و سیبور از سال ۲۰۱۵ شریک هستند و اکنون از اینکه ما سهامدار این شرکت می‌شویم خرسند هستیم

وی افزود: مبادله به توانایی سیبور برای هدایت و انتقال فعالیت‌های این شرکت به سمت اقتصاد کم‌کربن و ایجاد ارزش پایدار برای سرمایه گذارانش اعتماد داریم.

رئیس برنامه سرمایه‌گذاری روسیه و کشورهای مستقل همسود (سی‌آی‌اس) در مبادله گفت: مبادله، سیبور را بر اساس تجارب و عملکردش در پروژه‌های پیچیده با مقیاس بزرگ انتخاب کرده است.
المزروعی گفت: ادغام سیبور با شرکت پتروشیمی تایف (TAIF) روسیه موقعیتی بهتر را در بازار ایجاد می کند که می‌تواند سبب هم‌افزایی و افزایش فرصت‌های توسعه سرمایه‌گذاری شود.
مبادله اعلام کرد: شرایط سهیم شدن پیش از ادغام سیبور با تایف توافق شده بود.
رئیس برنامه سرمایه‌گذاری روسیه و کشورهای مستقل همسود در شرکت اماراتی مبادله تصریح کرد: این مورد موضع شرکت را در بازارهای پلی‌الفین و لاستیک‌ افزایش می‌دهد.

سبد سرمایه گذاری ۲۴۳.۴ میلیارد دلاری مبادله پنج قاره را شامل می‌شود که در زمینه هوافضا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیمه هادی‌ها، فلزات و معادن، انرژی‌های تجدیدپذیر، نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند.

در همین حال، شرکت خصوصی سیبور در حال گذار به راهبرد و چارچوب حاکمیتی محیط زیستی، اجتماعی و حاکمیتی است که انتظار می‌رود بزرگترین تولیدکننده پتروشیمی اروپای شرقی را به یکی از پایدارترین شرکت‌کنندگان بازار صنعت بدل کند.

https://ipna.news/158634کپی شد!