نرخ خوراک پتروشیمی‌ ها در بودجه ۱۴۰۱ چقدر است؟

در برنامه هفتم توسعه درباره خوراک پتروشیمی‌ها، قیمت خوراک و حمایت‌هایی که لازم است از سرمایه گذاران پتروشیمی‌ها، پترو پالایشی‌ها و صنایع پایین دستی به عمل آید، طرح‌های خوبی وجود دارد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نگاه کمیسیون انرژی بر حمایت از پتروشیمی‌ها و صنایع پایین دستی است،گفت: تاکنون طرح‌های مختلفی به عنوان حمایت از پتروپالایشی‌ها و بحث‌های مربوط به خوراک، تنفس خوراک، تسهیلات واگذاری زمین و مانند آن در کمیسیون انرژی مطرح شده است.

حجت‌الاسلام موسی احمدی افزود: به طور قطع در بحث نرخ خوراک، پیشنهادها و راهکارهایی ارائه شده و کمیته فنی کمیسیون انرژی در حال بررسی راهکارهای آن است که امیدواریم طرح‌های مطرح شده به زودی در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی و در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه درباره خوراک پتروشیمی‌ها، قیمت خوراک و حمایت‌هایی که لازم است از سرمایه‌گذاران پتروشیمی‌ها، پترو پالایشی‌ها و صنایع پایین دستی به عمل آید، طرح‌های خوبی وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی درباره پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد کشور اظهار کرد: با توجه به مسائل داخلی و بین المللی کشور،  گاهی شوک و نوسان‌های داخلی و خارجی بر اقتصاد کشور وارد می‌شود و با توجه به اینکه اقتصاد کشور وابسته به تصمیم های کلان دولتمردان شده است، به نظر می‌رسد که اقتصاد کشور ما پیش بینی پذیر نباشد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس توجه به افزایش تولید و هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید را خواستار شد و افزود: در شرایط کنونی که تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی باعث ایجاد مشکلات داخلی و اقتصادی شده است، همگرایی و هماهنگی دولت و مجلس می‌تواند در حل مشکلات و جلوگیری از بحران موثر باشد.

https://ipna.news/158523کپی شد!