تولید ماهانه پتروشیمی شهید تندگویان دوباره سه رقمی شد؛ تولید «شهریورماه» محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات از مرز ۱۰۱ هزار تن گذشت

سرپرست مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان (سهامی عام) با بیان اینکه شهریورماه امسال، تولید محصولات زنجیره پلی ‏اتیلن ترفتالات از مرز ۱۰۱ هزار تن گذشته است، میزان تولید تجمعی شش ماهه را ۵۵۵ هزار تن عنوان ‏کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های جدید توسعه تولید و رفع تنگنا‌ها و موانع به دنبال ثبت رکورد‌های جدید در سال «تولید، ‏پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» هستیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، «امین ملک زاده» با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای تولید در پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۱۴۰۰، سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، گفت: امسال با همت و پشتکار مثال زدنی کارکنان و پشتیبانی و حمایت بی دریغ مدیریت به دنبال ثبت رکورد‌های جدید هستیم.

مدیر بهره برداری شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه شهریور ماه امسال تولید تجمعی ماهانه باردیگر سه رقمی شده و از مرز یکصد هزار تن گذشت، تصریح کرد: در شش ماه اول امسال اقدامات بسیار مهمی جهت دستیابی به رکورد‌های جدید تولید در شرکت انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به روز رسانی سیستم کنترل کارخانه PET۱ و همچنین به روز رسانی سیستم حفاظت کاتدی شرکت را نام بردتولید «شهریورماه» محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات از مرز ۱۰۱ هزار تن گذشت.

وی با تاکید بر اینکه شهریور ماه نسبت تولید به ظرفیت نصب شده بیش از ۸۰ درصد بوده است، اظهار داشت: بر این اساس، با تداوم برنامه‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های فنی و عملیاتی و متنوع سازی سبد تولید به دنبال بهبود رکورد‌های تولید در سال جدید هستیم.

ملک زاده خاطرنشان کرد از ابتدای سال تاکنون علاوه بر تمرکز و توجه بر بهبود کمی وکیفی محصولات مجتمع به منظور حمایت از صنایع پایین دستی، با بومی سازی قطعات شرکت سعی شده علاوه بر بی نیازی از قطعات خارجی و رفع انحصار در این زمینه، شرکت‌های تولید کننده قطعات صنعتی را در جهت حرکت به سوی خود کفایی کشور عزیزمان به نحو احسن حمایت کنیم که دستیابی به دانش و ‏تکنولوژی طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات کمپرسور تأمین هوای اکسیداسیون واحد CTA۲ وبومی‌سازی کیبورد صنعتی دستگاه نساجی از جمله موارد مهم در این زمینه می‌باشد.

گفتنی است، پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و استراتژیک پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) درکشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گرید‌های مختلف PET برخوردار است.

https://ipna.news/157799کپی شد!