تکمیل زنجیره ارزش و تنوع سبد محصولات با ارزش راهبرد صنعت پتروشیمی است

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد: با تکمیل زنجیره ارزش در مجتمع پتروپالایش کنگان در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن پلیمر تولید می شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر امروز (سه شنبه ۳۰ شهریورماه) در سفری دو روزه به عسلویه، بر راهبرد توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در اجرای طرح های پتروشیمی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نخستین روز از سفر خود را به بازدید و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح های پتروشیمی سیراف و طرح های پتروپالایش کنگان در منطقه دیر اختصاص داد.

وی گفت: منطقه دیر، یکی دیگر از هاب های توسعه صنعت پتروشیمی در سواحل خلیج فارس است،  راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این منطقه، همچون فازهای ۱و ۲ عسلویه، تکمیل زنجیره ارزش و تنوع سبد محصولات با ارزش پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود:  با تولیدی شدن واحد های الفین، پلی الفین و PDH در مجتمع پتروپالاش کنگان،  این مجتمع ،گام نهایی برای تکمیل زنجیره ارزش را برمی دارد.

محمدی، افزود: گاز های تولیدی فاز ۱۲ پارس جنوبی به این طرح منتقل و پس از بازگشت متان به شبکه سراسری، گازهای تفکیک شده اتان و پروپان به خوراک های صنعت پتروشیمی تبدیل  می شود.

به گفته وی،  اتان در واحد الفین به اتیلن و از آنجا به پلی اتیلن سبک و سنگین و پروپان هم در واحد PDH به محصول با ارزش پلی پروپیلن تبدیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن  پلیمر در طرح پتروپالایش کنگان  تولید خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه واحد الفین و پلی الفین در مجتمع پتروپالایش کنگان در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسند، اظهارکرد: شرکت های توسعه دهنده هم در واحد الفین و هم در واحد PDH عملکرد بسیار خوبی را رقم زدند و بسیار فوق العاده کار کرده اند.

براساس این گزارش، بهزاد محمدی در ادامه سفر میدانی خود، فردا (چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه) از طرح های ASU پتروشیمی دماوند، آپادانا خلیج فارس، دنا، پارس گلایکول، آرین متانول و پتروشیمی هنگام بازدید خواهد کرد.

https://ipna.news/157732کپی شد!