پتردشیمی اروند و یک سال طلایی دیگر برای هلدینگ خلیج فارس

شرکت پتروشیمی اروند سال ۱۴۰۰ را هم با شکستن رکوردهای تولید و فروش به سال طلایی برای مجموعه هلدینگ خلیج فارس تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛بر پایه گزارش های منتشر شده طی ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، این شرکت با ادامه روند رو به رشد خود در سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” تولید ۷۷ درصدی نسبت به ظرفیت و ۹۶ درصدی نسبت به برنامه مصوب را محقق کرده است.

بر اساس این گزارش ؛ پتروشیمی اروند طی این‌مدت همچنین موفق به افزایش تولید ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

این موفقیت ها در ۵ ماهه نخست سال جاری، تحقق ۱۱۱ درصدی بودجه ۵ ماهه، ۵۰ درصد از بودجه مصوب در بخش فروش داخلی و ۱۰۰ درصد بودجه مصوب ارزی در فروش صادراتی را نوید می‌دهد که منجر به ارزآوری قابل توجهی نیز برای کشور شده است.

نتایج چشمگیر عملکرد کارکنان و رهبری پتروشیمی اروند طی ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ در بخش فروش، سود ۳۲۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که به معنای تحقق ۶۵ درصدی بودجه یکساله و رشد ۷ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش «نسبت سود عملیاتی و سود خالص» در مقابل کاهش «نسبت بهای تمام شده» نیز از تلاش شبانه روزی و رفع موانع در این شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس حکایت دارد.

پتروشیمی اروند که با ثبت رکورد های دست نیافتنی در حوزه تولید و فروش طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، الماس هلدینگ خلیج فارس لقب گرفته است، آماده عرضه اولیه در بازار سرمایه می‌شود.

https://ipna.news/157580کپی شد!