مجتمع بزرگ پتروشیمی دهدشت کلنگ زنی شد

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مجتمع بزرگ پتروشیمی(زنجیره ای از چند واحد و فاز مختلف) در آخرین روز از هفته دولت در شهرستان کهگیلویه کلنگ زنی شد.

 

به‌گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، فرماندار کهگیلویه روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح در اظهارداشت: این طرح با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیاردی تومانی در شهرک صنعتی دهدشت ۲ منطقه دشت مازه کلنگ زنی شد.

دارا کریمی نژاد بیشترین مواد تولیدی این طرح را دی‌متیل اتر ( Dimethyl ether) دانست و گفت: از دی­ متیل­ اتر می ­توان به­ عنوان پیشران در آئروسل­ ها، پیش ماده در سنتز ترکیبات آلی دیگر مانند دی­ متیل­ سولفات، متیل استات و اولفین­های سبک، سوخت تمیز برای موتورهای تراکمی- احتراقی و توربین ­های گازی­، منبع هیدروژن برای کاربرد در پیل های سوختی و همچنین به­ عنوان حامل هیدروژن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مصرف دی­ متیل­ اتر در دنیا رو به افزایش بوده و به­ عنوان یک ماده واسطه مهم در ساخت بسیاری از مواد از جمله مواد پتروشیمی و سوختی کاربرد دارد.

کریمی نژاد میزان اشتغالزایی این طرح بصورت مستقیم را ۸۰۰ و غیر مستقیم ۲ هزار نفر اعلام کرد.

وی وجود جاده اصفهان – دهدشت و نزدیکی به بنادر جنوبی برای صادرات را از مزایای مهم این طرح دانست و بیان کرد: این طرح صنعتی مهم می تواند موتور توسعه و اشتغال منطقه را شتاب بخشد.

کریمی نژاد جلوگیری از خروج ارز، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه متوازن با توجه به محرومیت منطقه را از دیگر مزایای این طرح صنعتی اعلام کرد.

به مناسبت هفته دولت ۱۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

از این تعداد هشت پروژه کلنگ‌زنی و ۶ پروژه افتتاحی خواهد شد.

https://ipna.news/157578کپی شد!