فروش ۱۲ هزار میلیاردی پتروشیمی شازند در سال گذشته

مرکزی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: سال گذشته در مجموعه پتروشیمی شازند حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش محصولات صورت گرفته که در نوع خود بی سابقه بوده است‌.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛،ابراهیم ولدخانی روز دوشنبه ۱۸ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجموعه پتروشیمی شازند مجموعه ای بسیار بزرگ با متنوع ترین محصولات در سطح کشور است، در این مجموعه بخشی از محصولات به صورت یونیک تولید می‌شود و شاید بتوان گفت تنها تولیدکننده این محصولات در سطح کشور است.

وی‌ با اشاره به اینکه تلاش مجموعه سبب شد سال گذشته عملکرد خوبی را در این مجموعه شاهد باشیم، افزود: در این شرکت مجموعا ۲۳ واحد اعم از ۱۷ واحد تولیدی و ۵ واحد ویژه فعالند و ۴ هزار پرسنل به صورت مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم سرویس دهی می‌شوند که این حجم از اشتغال، افتخاری بزرگ برای مجموعه است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند تصریح کرد: حدود یک سال و نیم است که بیماری کرونا به مشکلات جامعه اضافه شده و به دنبال همین مشکلات در اوایل سال ۹۹ انبارهای شرکت مملو از کالای ساخته شده بود چراکه تا خرداد سال گذشته اکثر واحدهای تولیدی تعطیل بودند و مرزهای کشورها بسته بود.

ولدخانی اضافه کرد: اوایل خرداد سال گذشته مجموعه بزرگی از تولیدات این شرکت از طریق ریل راه آهن به ترکیه صادر شد که سبب افزایش استمرار تولید در این مجموعه شد.

وی با اشاره به اقدامات دوران کرونا تصریح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا به دنبال تلاش بخش R&D شرکت، در این مجموعه ماسک و گان و … تولید شد و امروز نیز امکان صادرات این اقلام وجود دارد، این در حالیست که اوایل سال گذشته در تهیه این اقلام مشکلاتی وجود داشت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند بیان کرد: اکسیژن یکی از نیازهای اساسی بیماران کرونایی است که این مجموعه علاوه بر تولید اکسیژن مورد نیاز شرکت، اکسیژن مورد نیاز استان را نیز تولید می‌کند، در واقع مجموعه پتروشیمی شازند علاوه بر اقتصادی بودن، نگاه اجتماعی نیز دارد و به دنبال رفع مشکلات مردم نیز هست.

ولدخانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این شرایط به ۵۰ کشور جهان کالا از این واحد صادر می‌شود، اضافه کرد: شرکت پتروشیمی شازند در سال گذشته بیش از۳۸۰ میلیون دلار ارزآوری داشته و این امر نتیجه فروش در بخش پلیمری و شیمیایی بود که بازار داخلی را اشباع کرده است، برخی محصولات این واحد در برخی کشورها مشتریان فراوانی دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته این شرکت بیش از ۲۲ میلیون یورو جهت داخلی سازی تجهیزات هزینه کرده و برای اولین بار اورهال را بدون حضور نیروهای خارج از کشور انجام داده است. شرکت پتروشیمی شازند طی یکسال گذشته موفق به جذب نیرو و ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، کاتالیست را لازمه تولید محصول در این شرکت دانست و گفت: در این مجموعه، کاتالیست های مختلفی بومی سازی شده به طوری که کاتالیست SAC۵۱۰ نیز در این واحد تولید شده است. طی سال های گذشته جهت واردات اتمر ۱۶۳ که برای تولید محصولات پلیمری شرکت کاربرد دارد مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو پرداخت می شد در حالیکه در سال گذشته موفق به تولید اتمر ۱۶۳ شده ایم.

ولدخانی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی تنها واحدی است که خوراک مایع مصرف می کند که همچنان در تامین آن دچار مشکل هستیم.

وی افزود: سال گذشته دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در استان صرف خرید بیمه، مالیات، خرید از پالایشگاه و انواع مواد غذایی شده است. امسال هزینه های تامین مواد غذایی پرسنل از ۲۰ میلیارد به ۵۰ میلیارد تومان و هزینه حمل و نقل از حدود ۱۵ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان رسیده و همه اینها در استان تامین شده است.

ولدخانی ادامه داد: در واگذاری امور پتروشیمی از پیمانکاران داخلی استفاده می شود و در صورت کمبود و نبود پیمانکار به خارج استان مراجعه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ساخت منازل مسکونی برای محرومان، اختصاص مبالغ چشمگیر برای دستگاه های حمایتی از مهمترین اقدامات پتروشیمی شازند بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به اینکه خوشبختانه این واحد ۳ سال متوالی موفق به کسب رتبه صنایع پاک‌ شده است گفت: گازهای خروجی از این مجموعه به صورت انلاین پالایش می شود، همچنین این مجموعه در زمینه عدم آلایندکی آب، خاک و گیاهان پایش می شود.

ولدخانی افزود: سال گذشته مجموعه پتروشیمی شازند حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش محصولات داشته که این رقم در سه ماهه امسال به بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

https://ipna.news/157467کپی شد!