اتصال برق نیروگاه شرکت دماوند انرژی عسلویه به شبکه سراسری برق کشور

شرکت دماوند انرژی عسلویه در حال حاضر تامین برق شرکت های مستقر در فاز۲ منطقه ویژه انرژی پارس را برعهده دارد و علاوه بر آن به شبکه برق سراری نیز کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، به نقل از روابط عمومی شرکت دماوند انرژی عسلویه، این شرکت تامین کننده برق و بخار ۲۴ شرکت پتروشیمی مستقر در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

با طراحی و اجرای پروژه های پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلو وات ، خط و کلید خانه ۴۰۰ کیلو وات جمعاً به ارزش ۴۰ میلیون یورو امکان توان و اتصال به شبکه سراسری و ارسال برق مازاد تولید خود را برای جبران بخش قابل توجهی از کمبود برق در شرایط فعلی فراهم نموده است.

کلیه تجهیزات بیرونی و بخش اعظم تابلوهای انتقال توسط شرکت های معتبر داخلی کشور طراحی و ساخته شده و نقش عظیمی در پایداری شبکه برق کشور خواهد داشت.

عملیات اجرایی اتصال به شبکه سراسری از مورخه ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ به مدت ۳ روز با هماهنگی و تمهیدات فنی لازم فی مابین شرکت دماوند انرژی عسلویه و سازمان برق منطقه ای اجرا و اتصال بین نیروگاه برق دماوند به شبکه سراسری برق کشور از طریق پست ۴۰۰ کیلو وات خط ۴۰۰ کیلو وات و کلیدخانه ۴۰۰ کیلو وات با احداث مجموعه ۴۸ دکل مرتفع تلسکوپی و مشبک به طول ۱۹ کیلومتر و با عبور از مناطق صعب العبور کوهستانی بر قرار است.

شایان ذکر است در حال حاضر ۵۰ مگا وات برق به شبکه سراسری در حال تزریق بوده که بنا به ضرورت و نیاز تا ۱۰۰ مگا وات قابل افزایش خواهد بود.

با این اقدام مهم کلیه شرکت های مستقر در فاز ۲ از نظر تامین برق قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به تامین برق مورد نیاز خود خواهند داشت.

 

https://ipna.news/157323کپی شد!