رشد ۳۱۲ درصدی سود خالص شکبیر نسبت به سه ماهه سال ۹۹/ثبت رکورد تولیدی کل پلیمری و فروش صادراتی نسبت به تمام سنوات گذشته پتروشیمی امیرکبیر

پتروشیمی امیرکبیر سه ماهه نخست ۱۴۰۰؛را در مسیر تداوم و رشد سودآوری و ثبت رکورد های بی نظیر در بخش تولید،نسبت به تمامی سنوات گذشته شرکت، قدم گذاشت.این شرکت که سال ۱۳۹۹؛رشد ۱۰ برابری سود خالص طی یک دهه گذشته را تجربه کرده بود؛ با تداوم این روند صعودی در سودآوری؛رشد ۳۱۲ درصدی سود خالص را برای سه ماه ابتدای سال جاری در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛بر اساس گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری
سود خالص اعلام‌شده پتروشیمی امیرکبیر در سه ماهه نسخت امسال ۱۰،۷۵۰میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( ۲،۶۱۰میلیارد ریال) ۳۱۲ درصد رشد داشته و سود خالص در ازای هر سهم نیز برابر با ۲،۹۸۶ریال به ثبت رسیده است.

ثبت رکورد فروش صادراتی و پلیمری پتروشیمی امیرکبیر همچنین در بخش فروش هم طی این دوره ۳ ماهه برابر با ۵۷،۲۹۹ میلیارد ریال درآمد کسب کرده که این مقدار درآمد حاصل‌شده نسبت به ۳ ماهه مشابه سال گذشته ۱۹۴ درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین محصولات پلیمری شرکت که بیشترین ارزش افزوده و درآمد شرکت را ایجاد می کنند با فروش ۱۶۶،۵۹۰ تن علاوه بر تحقق ۱۱۲ درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده ، ۶ درصد نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی داشته و بالاترین رکورد فروش پلیمری طی دوره مشابه در تمامی سنوات گذشته را کسب کرده اند.

فروش صادراتی محصولات شرکت نیز به میزان ۱۰۴،۹۸۵ تن علاوه بر تحقق ۱۴۳ درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده ، ۲۲ درصد نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی داشته و بالاترین رکورد فروش صادراتی طی دوره مشابه در تمامی سنوات گذشته را داشته است.

ثبت رکورد تولید کل

پتروشیمی امیرکبیر با ثبت تولید ۴۲۷،۸۴۲ تن انواع محصولات ، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳ درصد روند صعودی داشته است. لازم بذکر است این واحدها با تولید تناژ فوق موفق گردیده اند بالاترین رکورد تولید محصولات پلیمری در ۳ ماهه ابتدای سال را طی دوره مشابه درتمامی سنوات گذشته را ثبت نمایند .

رکورد تولیدات پلیمری
واحدهای پلیمری شرکت که بیشترین ارزش افزوده و درآمد شرکت را ایجاد می کنند با تولید ۱۹۲،۶۱۹ تن علاوه بر افزایش ۳۰ درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده، ۲۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی را نشان می دهند. لازم بذکر است این واحدها با تولید تناژ فوق موفق گردیده اند بالاترین رکورد تولید محصولات پلیمری در ۳ ماهه ابتدای سال را طی دوره مشابه درتمامی سنوات گذشته ثبت نمایند .

رکورد تولید پلی اتیلن سنگین
بر این اساس،واحد پلی اتیلن سنگین (HD) توانسته با تولید ۳۹،۴۴۵تن علاوه بر محقق کردن ۱۰۰ درصد برنامه پیش بینی شده ، ۲۵ درصد بیشتر از برنامه تولید نماید که علاوه بر افزایش ۱۴ درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل توانسته نسبت به دوره مشابه گذشته بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره را برای اولین بارثبت نماید.

رکورد تولید پلی اتیلن سبک
واحد پلی اتیلن سبک (LDPE) با تولید ۷۶،۹۵۴ تن تولید علاوه بر محقق کردن ۱۳۲ درصد برنامه پیش بینی شده توانسته رشد ۷۴ درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته باشدکه نسبت به دوره مشابه گذشته بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره را برای اولین بارثبت نماید.

رکورد خوراک دریافتی
پتروشیمی امیرکبیر با دریافت ۳۳۳،۵۰۱تن انواع خوراک گازی و مایع توانسته ، ۱۱۷ درصد برنامه پیش بینی شده خود را محقق سازد که با مشاهده روند دریافت خوراک طی دوره های مشابه در بازه زمانی بین سال های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ رکورد بالاترین مقدار دریافت را به ثبت رسانده است.

۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه؛زیر مجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

https://ipna.news/157317کپی شد!