نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس: آلودگی صنایع بخش کشاورزی و صیادی بندر ماهشهر را با مشکل مواجه کرده است/اولویت استخدام‌باید با نیروی بومی باشد

حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران منطقه ای، استانی و کشوری بود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس با اشاره به حضور نیروهای بومی کارآزموده و متخصص در شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه صنایع پتروشیمی، دریا را آلوده و صیادی و دامداری را تعطیل و کشاورزی را نیز با مشکل مواجه کرده، حق مردم بندر ماهشهر و بندر امام خمینی است که اولویت استخدام با آن‌ها باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اولویت نیروهای بومی در بحث استخدام صنایع، ادامه داد: حدود ۳۰ هزار شاغل در صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر وجود دارد که ۱۹ درصد از این تعداد، بومی شهرستان هستند که عدد بسیار کمی است.

وی بر تلاش جهت افزایش جذب نیروی بومی در صنعت تاکید کرد و گفت: از اصحاب رسانه درخواست دارم از اداره کار آمار اشتغال نیروها براساس کدملی در چهار سال قبل از روی کار آمدن بنده را اخذ کنند و با ۱۳ ماهی که بنده نماینده هستم مقایسه کنند. به جرات می‌گویم تعداد نیروهای بومی جذب شده در این ۱۳ ماه نسبت به چهار سال قبل، دو برابر شده است.

آقاجری در خصوص اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال در منطقه بیان داشت: مجتمع پتروشیمی الماس بندر ماهشهر کلنگ‌زنی شده و به‌زودی کار احداث آن آغاز خواهد شد. با آغاز به کار این پروژه، حداقل ۴ هزار نفر برای احداث این پتروشیمی مشغول به کار خواهند شد.

گفتنی است پس از پایان نشست خبری، نشست هم‌افزایی اصحاب رسانه با حبیب آقاجری برگزار شد و خبرنگاران در خصوص مشکلات و مسائل شهرستان با نماینده مجلس گفت‌وگو کردند.

https://ipna.news/157220کپی شد!