برای اولین بار کشور محصول MEK پتروشیمی شیمی بافت صادر شد

شرکت پتروشیمی شیمی بافت جهت توسعه بازار مصرف در خارج از کشور در سال جدید توانست اولین محموله MEK را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، در راستای برنامه ها و سیاست های بلند مدت شرکت و با توجه به کیفیت بالای تولید این محصول در مقایسه با شرکت های مطرح تولید کننده در جهان، برای اولین بار در کشور این محموله صادراتی به وزن ۲۵۰ تن و به کشورعراق صادر گردید.

براساس این گزارش، تأمین MEK تا قبل از راه اندازی شرکت شیمی تکس آریا (سایت ۲ فعلی پتروشیمی شیمی بافت) از طریق واردات بوده که عمدتاً از طریق کشور چین انجام می شد اما در دو سال گذشته کمترین میزان واردات با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنایع شکل گرفت؛ و عمده نیاز کشور به این محصول توسط پتروشیمی شیمی بافت تأمین می شد.

ماده MEK یک حلال صنعتی با کاربرد گسترده در پالایشگاههای تولید روغن پایه موتور ، صنایع رنگ ، رزین ، تینر، چرم مصنوعی، چاپ و صنایع نظامی بوده و به عنوان ماده اولیه در تهیه MEK پراکسید نیز کاربرد دارد. پالایشگاههای تولید روغن پایه موتور ، از مشتریان ثابت MEK در ایران میباشند که ۴۰% ظرفیت تولید این شرکت را نیز به خود اختصاص میدهند. سایر صنایع مصرف کننده MEK در ایران، در زمره صنایع متوسط تا کوچک با مدیریت بخش خصوصی بوده که تقاضای ثابتی نداشته و میزان مصرف آنان بسته به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، متغیر می باشد.

https://ipna.news/157120کپی شد!