راه اندازی پتروشیمی زنجان سه سال زمان لازم دارد

معاون امورصنایع سازمان صمت استان زنجان، گفت: درصورت طی مسیر و روند قانونی و طبیعی برای راه اندازی پتروشیمی زنجان سه سال زمان لازم است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ علی کلانتری، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ۱۵۴پروانه بهره برداری در حوزه صنایع استان زنجان، اظهار داشت: با این بهره برداری‌ها برای بیش از ۳۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

معاون امور صنایع سامان صمت استان زنجان، با اشاره به  ۱۴۹۹ فقره صدور مجوز صنایع در سال گذشته، گفت: که برای این موارد ۵۲ هزار اشتغال پیش بینی شده است.

وی، با بیان اهمیت بهره برداری از طرح‌های بزرگ و ملی در استان زنجان، گفت: استان زنجان در حوزه شمس فولاد صنعت برق و الکترونیک ونساجی دارای رتبه کشوری است.

کلانتری، با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه تولیدات مواد خام معدنی و فرآوری این مواد، نخ و پارچه دارای ظرفیت مطلوب است، گفت: بخشی از نیازهای کشور در کنار واردات با تولیدات استان زنجان تامین می شود.

این مسئول حوزه صنعت استان زنجان، با بیان اینکه در حوزه تولید مواد شوینده  استان زنجان، دارای توانمندی های است که باعث تبدیل استان به قطب تولید دراین خصوص شده است ، تصریح کرد: در سالجاری شاهد بهره برداری از واحد تولیدی مواد اولیه برای مواد شوینده در استان خواهیم بود که با این بهره بردرای از این واحد چرخه تولید دراین زمینه در استان و کشور تکمیل و از واردات مواد اولیه در این راستا  بی نیاز خواهیم شد.

وی، با اشاره به راه اندازی واحد تولید سرجین بافت در حوزه نساجی استان، افزود: استان زنجان دارای ظرفیت‌های مناسب در این زمینه است.

به گفته وی، در استان حدود ۸۰ واحد تولیدی پوشاک و نساجی  وجود دارد و ۱۲۸۳ پروانه بهره برداری در این باره وجود دارد که برای بیش از ۵ هزار نفر نیز در این باره اخذ پروانه بهره‌برداری و ایجاد اشتغال شده است.

معاون امورصنایع سازمان صمت استان زنجان، با بیان اهمیت مدیریت مصرف بهینه آب در حوزه راه اندازی صنایع استان ، یادآور شد: درصدد راه اندازی صنایع با مصرف آب کم در استان هستیم.

وی، درباره بررسی واحد های تعطیل شده استان زنجان نیز ، ادامه داد: کمبود نقدنگی ، کمبود مواد اولیه و مشکلات بانکی از جمله عوامل تعطیلی واحدهای تعطیل استان بوده است.

https://ipna.news/157099کپی شد!