طرح شیرین سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا توسط رئیس جمهور افتتاح شد

این طرح، پنجشنبه سوم تیرماه با حضور آنلاین حسن روحانی رئیس جمهور، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و همچنین جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس طی مراسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا، با دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید و بدین ترتیب،‏یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های تولید در هاب پتروشیمی بندر ماهشهر برطرف می‌شود.‏

این طرح که به منظور شیرین سازی برش سبک و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بالاتر همچون رافینیت و ‏ال .پی .جی طراحی و ساخته شده، با حضور آنلاین رییس‌جمهوری و وزیر نفت در آیینی به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری این پروژه نه تنها ارزش ۲۰ درصد از خوراک اولیه این پتروشیمی به میزان پنج درصد افزایش می‌یابد، که استمرار تولید در ‏این پتروشیمی تضمین می‌شود و در کنار آن، امکان تولید با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی بوعلی، سالانه ۳۵۰ هزار تن برش سبک به ‏محصولاتی همچون گازمایع و رافینیت تبدیل خواهد شد.‏

در این مراسم حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی, قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان و فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر حضور داشتند.

گفتنی است پتروشیمی‌های امیرکبیر و بندر امام خمینی(ره) از خوراک تولید شده در این طرح بهره‌مند خواهند شد.‏

لازم بذکر است این طرح توسط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی به عنوان بازوی اجرایی مجموعه هلدینگ خلیج فارس احداث شده است. شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی که از سال ۱۳۷۳ تاسیس شده است یکی از مجریان طرحهای صنعت پتروشیمی است که در سالهای گذشته اکثر پروژه های صنعت پتروشیمی در مناطق هاب پتروشیمی(بندرماهشهر و عسلویه) را  احداث کرده است.

https://ipna.news/157039کپی شد!