اجرای طرح‌های توسعه پتروشیمی لردگان در دستور کار سازمان صمت

چهارمحال و بختیاری معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نگاه جدید در مجموعه سازمان صمت استان پیگیری برای اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی در استان است، گفت: اجرای طرح‌های توسعه پتروشیمی لردگان در دستور کار این سازمان قرار دارد و چند طرح نیز در همین راستا تعریف شده است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛محمدکاظم منزوی از پرداخت تسهیلات به واحدهای به بهره‌برداری رسیده جهت افزایش ظرفیت تولید در این واحدها خبر داد و اظهار کرد: هدفمند کردن تسهیلات برای اولین بار در استان انجام شده است، یعنی واحد برای دریافت تسهیلات باید تولید خود را افزایش دهد .

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت بانک صنعت، معدن و تجارت در شهرکرد، توضیح داد: تنها یک شعبه از این بانک تخصصی در حوزه صنعت در استان فعال است، این شعبه در برخی موارد اختیارات لازم را ندارد و این مسئله پاشنه آشیل سازمان صمت استان محسوب می‌شود، اگر میزان سپرده‌گذاری و تراکنش در این بانک افزایش پیدا و این شعبه ارتقا پیدا کند، قطعا بر روی برخی از مسائل نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه جدید در مجموعه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پیگیری برای اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی در استان است، گفت: اجرای طرح‌های توسعه پتروشیمی لردگان در دستور کار این سازمان قرار دارد و چند طرح نیز در همین راستا تعریف شده است، توسعه کارخانه پتروشیمی لردگان موجب توسعه این شهرستان نیز خواهد شد.

منزوی افزود: احداث شهرک تخصصی صنعتی خصوصی در چهارمحال و بختیاری بسیار ارزشمند است، پیش‌بینی می‌کنیم تا چند ماه آینده خبرهای خوبی در این زمینه به مردم استان بدهیم.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح توسعه فولاد سفید دشت تعریف شده است، عنوان کرد: یک واحد تولید آهن اسفنجی و یک واحد ریخته‌گری در طرح توسعه این واحد پیش‌بینی شده است، احداث واحد ریخته‌گری رو به اتمام است و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه احیای واحد تولیدی راکد یک فرآیند بسیار پیچیده و گاهی زمانبر است، تصریح کرد: برای تسریع در انجام فرآیند احیای واحدهای راکد در استان باید کارکرد ستاد تسهیل ارتقا پیدا کند، در برخی مواقع اختیارات ستاد جوابگو نیست، همچنین تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد باید هم‌افزایی لازم را برای اجرای مصوبات داشته باشند.

منزوی ادامه داد: خوشبختانه باوجود مشکلات اقتصادی، تورم، نوسانات نرخ ارز و تحریم سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عملکرد خوبی در بحث احیای واحدهای راکد در سطح کشور داشت.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در پایان از افتتاح چند طرح بزرگ صنعتی نظیر واحد ریخته‌گری فولاد سفیددشت و طرح توسعه فولاد در شهرک صنعتی فرادنبه خبر داد و گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۸۰ واحد صنعتی کوچک نیز در سال‌جاری پروانه بهره‌برداری دریافت کنند.

https://ipna.news/157021کپی شد!