ضبط یک سریال تلویزیونی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

تصویربرداری سریال جزر و مد در شهرستان بندرماهشهر مراحل پایانی خود را می گذراند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛سریال ۳۰ قسمتی جزر ومد (زیبا شهر۲) با بهره‌گیری از عوامل حرفه‌ای و ترکیبی از هنرمندان ملی و بومی استان خوزستان، مراحل پایانی تصویربرداری خود را می گذراند.این سریال تلویزیونی مضمونی اجتماعی دارد و قرار است در فصل پاییز سال جاری از شبکه یک سیما روی آنتن رود.

سرپرست روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان این مطلب افزود: بندرماهشهر و بندرامام خمینی، بعنوان قطب صنعتی کشور، رنگین کمانی از اقوام را در بر دارد و دارای پتانسل ها و ظرفیت های کم نظیر، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است و لذا این ظرفیت ها بایستی به نحو مطلوبی به هم وطنان ما منعکس و به تصویر کشیده شود.
محسن ادیبی، افزود: صنعت پتروشیمی تلاش کرد در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی از فرصت تهیه و تولید این سریال استفاده کرده و شهرستان بندرماهشهر و بخش هایی از داشته ها و ثروت های اجتماعی آن را به مردم کشور معرفی نماید.

وی خاطر نشان کرد: تلاش در راستای معرفی توانمندی‌های شهرستان بندرماهشهر در تمامی حوزه‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود در همین راستا زمینه را برای تولید و ساخت این سریال تلویزیونی فراهم نموده ایم.

ادیبی با اشاره به همگرایی و هم افزایی خوب مدیران صنعت در نگاه توسعه ای افزود: امیدواریم با مشارکت و همراهی موثر سایر دستگاه های اجرایی شهرستان، بتوانیم در راستای اقدامات توسعه ای شهرستان گام های موثری را در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی برداریم.

تهیه کننده ی این سریال نیز در بیان خلاصه داستان این سریال گفت:این سریال قصه ی خانواده لطیف جنوبی اصل را روایت می کند.لطیف، که سال ها پیش از ماهشهر به تهران مهاجرت کرده و در همان جا تشکیل خانواده داده و صاحب فرزند شده؛ اکنون در آستانه بازنشستگی است؛ اما به دلیل مشکلاتی که برای او و خانواده اش پیش آمده مجبور می‌شود از تهران به زادگاهش خوزستان مهاجرت کند و در خانه باغ متروکه ای که از پدرش به ارث رسیده به همراه خانواده‌اش مستقر شوند.

توکل فرد، ادامه داد: در این سریال طنز موضوعات متعددی همچون اشتغال، ازدواج جوانان، محیط زیست، خانواده، مشاغل زود بازده، کارآفرینی و…در فضایی شاد و مفرح و بدون هیچگونه شعار زدگی پرداخته می شود. بیشتر لحظات قصه در خانه باغ لطیف جنوبی اصل که در حاشیه رودخانه جراحی قرار دارد، می گذرد اما در کنار این مکان، اسکله بنادر بندر امام خمینی (ره)، پارک ساحلی شهرداری بندرامام خمینی و سایر المان های شهری، اسکله بندر سی میلی، بازار ماهشهر، پارک ارم شهر چمران ، معابر و خیابان ها و نمادهای فرهنگی و جاذبه های گردشگری شهری و… نیز به تصویر کشیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که از خلاصه داستان مشخص است، بحث مهاجرت معکوس از تهران به استان خوزستان و بیان ظرفیت های بومی استان خصوصاً شهر‌های ماهشهر و بندرامام خمینی در فضایی شاد و مفرح از اهداف این سریال بوده است. در این سریال با به تصویر کشیدن گوشه ای از خدمات مجموعه پتروشیمی در توسعه زیرساخت های شهری، به موضوعاتی همچون ایجاد اشتغال، ارزآوری، مبارزه با آلودگی های محیط زیستی نیز پرداخته شود.

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای محصول مشترک صدا و سیمای مرکز خوزستان و مرکز سیمای استان ها، با مشارکت فرمانداری ماهشهر، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شرکت عملیات غیر صنعتی و با حمایت شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درحال انجام است.

 

https://ipna.news/156996کپی شد!