قطه اوج کمک‌های پتروشیمی طی یکسال اخیر به بخش بهداشت و درمان بوده است

هاشمی با بیان اینکه خوشبختیم که نخستین آزمایشگاه سلولی مولکولی pcr در شهرستان بندر ماهشهر توسط صنایع پتروشیمی افتتاح شد گفت: نقطه اوج کمک‌های پتروشیمی طی یکسال اخیر به بخش بهداشت و درمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛سید امید شهیدی نیا در حاشیه افتتاح آزمایشگاه سلولی ملکولی شهرستان بندرماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع پتروشیمی از ابتدای شیوع کرونا، اقدامات وسیعی را برای حفظ سلامت شهروندان منطقه و استان خوزستان انجام داده که از جمله فعالیت های برنامه‌ریزی شده، کمک به تشخیص و غربالگری بود که احداث آزمایشگاه‌ مذکور در همین راستا مرتبط بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: هدف از احداث و تجهیز آزمایشگاه PCR، سرعت بخشی به انجام آزمایشات مربوطه و تشخیص بیماری کرونا است؛ نظیر این آزمایشگاه در منطقه موجود نبوده و ایجاد آن برای کاهش زمان تشخیص بیماری ضروری بود.
وی اضافه کرد: امروز آزمایشگاه، با چند ماه تاخیر افتتاح شد و علت تاخیر هم وقفه در‌ روند اخذ مجوزهای آن و تلاش جهت انطباق آزمایشگاه با استانداردهای موجود بوده، در صورتی که تجهیزات آن توسط پتروشیمی از شش ماه پیش خریداری شده است.
«سیدمهدی هاشمی» نیز با اشاره به اهمیت مقابله با همه گیری کرونا در جمع خبرنگاران تصریح کرد: خوشبختیم که نخستین آزمایشگاه سلولی مولکولی pcr در شهرستان بندر ماهشهر توسط صنایع پتروشیمی افتتاح شد.
مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت این اقدام را یک گام موفق برای منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد: با همیاری دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان صنعت نفت، برای مردم این منطقه مفید و موثر باشد.
وی عنوان کرد: این اولین بار نیست که صنعت پتروشیمی از بهداشت و درمان حمایت می کند اما با توجه به شیوع پاندمی جهانی کرونا، نقطه اوج کمک‌های پتروشیمی به بهداشت و درمان، طی یکساله اخیر شکل گرفته است.
هاشمی ضمن تشکر از صنعت پتروشیمی یاد آور شد: امیدواریم این اقدامات اثربخش که پیک های کرونا را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته ایم تا پایان بحران و بازگشت سلامت کامل به جامعه ادامه یابد.
https://ipna.news/156643کپی شد!