فاز نخست پتروکیمیای ابن‌سینا در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

فاز نخست طرح انیدریدمالئیک شرکت پتروکیمیای ابن‌سینا به‌عنوان نخستین طرح تکمیل‌کننده زنجیره ارزش خوراک «بوتان» در آینده نزدیک در بندرماهشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ماکان شاملو، مدیرعامل شرکت پتروکیمیای ابن‌سینا با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه انیدریدمالئیک شامل واحدتفکیک بوتان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: فاز نخست پروژه پتروکیمیای ابن‌سینا شامل واحد تفکیک بوتان و واحد انیدرید مالئیک است و امیدوارم واحد انیدرید مالئیک نیز به‌عنوان واحد پایین‌دستی واحد بوتان، در آینده نزدیک به مرحله راه‌اندازی برسد.

وی یادآور شد: انیدرید مالئیک در صنایع تولیدی رزین‌های غیراشباع مصرف بسیار و کاربردی دارد و اکنون بخش بزرگی از نیاز کشور در بخش تولید پلی‌استرهای غیراشباع از طریق واردات تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروکیمیای ابن‌سینابا تأکید بر اینکه با به تولید رسیدن واحد انیدرید مالئیک ضمن تأمین نیاز کل کشور به این محصول، نیمی از محصول تولیدی نیز صادر خواهد شد، گفت: در کنار دو واحد اصلی در فاز نخست پروژه، هم‌اکنون همه واحدهای یوتیلیتی فعال هستند.

شاملو ادامه داد: با پیگیری مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سهامداران این شرکت، در یک سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

با بهره‌برداری از این طرح، برای نخستین بار امکان تولید تجاری سه محصول انیدرید مالئیک، ایزوبوتان و نرمال‌بوتان در ماهشهر فراهم می‌شود که این محصولات در صنایع تکمیلی همچون ساخت و تولید انواع رزین‌های پلی‌استر، صنایع خودروسازی، دریایی، الکترونیک، انواع الیاف‌ها دارای کاربردهای متنوع و متعددی است.

https://ipna.news/156592کپی شد!