پترول دو طرح توسعه‌ای جدید در راه دارد

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) گفت: این شرکت به‌زودی ساخت دو طرح جدید پتروشیمی را با هدف تکمیل زنجیره ارزش، اشتغال‌آفرینی پایدار، جلوگیری از واردات این محصولات و شکوفایی اقتصاد در مناطق کمتر توسعه یافته آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛رسول اشرف‌زاده با اعلام این مطلب افزود: با توجه به حرکت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به سمت توسعه صنایع تکمیلی محصولاتی که در این صنایع تولید می‌شود، راهبردی و ارزش‌آفرین هستند و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت خوراک طرح های مذکور از طریق شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس تامین و در نهایت این طرح‌ها زمینه ساز ارتقای زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی در مجموعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواهند شد.

وی از احداث طرح اتیلن اکساید با ظرفیت تولید ۶۸ هزار تن در سال نام برد و گفت: خوراک این محصول اتیلن و میزان سرمایه‌گذاری آن ۱۱۰ میلیون یورو طی مدت ۳۶ ماه می‌باشد.

اشرف‌زاده طرح اتیلن پروپیلن دی از مونومر را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای پترول یادکرد و افزود: ظرفیت این طرح با ۵۰ هزار تن در سال می‌باشد و خوراک آن اتیلن و پروپیلن است همچنین سرمایه‌گذاری این طرح ۱۵۴ میلیون یورو می‌باشد که طی برنامه‌ریزی صورت‌گرفته دوره ساخت آن ۳۶ ماه می‌باشد.

اشرف‌زاده: تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع تکمیلی، جلوگیری از واردات برخی محصولات، اشتغال‌آفرینی پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور و توسعه محصولات متنوع و راهبردی را از اهداف اساسی اجرای دو طرح جدید عنوان کرد.

https://ipna.news/156574کپی شد!