مانع زدایی ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، مانع زدایی ها و اقدامات خود در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مدیرعامل این سازمان، ضمن ارائه ی گزارشی از اقدامات سازمان منطقه ویژه به معاون وزیر نفت، در خصوص فعالیت های مرتبط با برقراری تسهیلات و مانع زدایی ها در مسیر فعالیت تولید کنندگان و سرمایه گذاران منطقه گفت: معرفی فعالین اقتصادی برای دریافت تسهیلات رونق تولید برای پروژه های سرمایه گذاری منطقه، فعال سازی سامانه های الکترونیک سیفام و بهین یاب جهت صدور مجوزهای سرمایه گذاری و فعال کردن سامانه الکترونیک پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان در منطقه از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: از جمله سامانه های تسهیل‌گری که در این زمینه معافیت از حقوق و عوارض گمرکی برای سرمایه گذاران منطقه بسیار کارگشا بوده، سامانه ثبت سفارش کالا است که با فعال نمودن آن، تاکنون ۱۳۰۹ فقره ثبت سفارش به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار ثبت سفارش داشته ایم. علاوه بر این، اتوماسیون مدیریت مجوزها را با اداره امور مالیاتی کشور راه اندازی کردیم تا در زمینه رسیدگی به امور مالیاتی سرمایه گذاران مانع زدایی شود.

شهیدی نیا خاطر نشان کرد: تداوم توسعه زیرساخت های زیربنایی مثل آب، برق، گاز، مخابرات و‌ خطوط لوله خوراک و محصول طی سال ۹۹، فعالیت‌هایی در حوزه های HSE, پدافندغیرعامل، مدیریت اشتغال، ساماندهی نرخ های حمل و نقل و رفع اختلافات بین شرکتها از طریق بکارگیری نقش حاکمیتی، از دیگر موارد پشتیبانی و رفع موانع تولید آنها بوده است.‌

در ادامه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، ضمن تایید اقدامات انجام شده در‌ منطقه، مانع زدایی های انجام شده را برای امر موثر دانست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که عصر سه شنبه برای یک سفر دو روزه به ماهشهر آمده بود روز گذشته با پایان سفر خود، به تهران برگشت.‌

https://ipna.news/156570کپی شد!