استاندار ایلام: عملیات پتروشیمی هلیلان تا پایان خرداد آغاز می شود

استاندار ایلام از آغاز بکار عملیات پتروشیمی هلیلان خبر داد و گفت: امیدواریم با هماهنگی و اهتمام دستگاه های اجرایی و رفع معارض کار اجرایی این پروژ مهم تا پایان خرداد ماه سال جاری آغاز شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات پتروشیمی هلیلان اظهار داشت: آغاز بکار این پروژه مهم در کنار محرومیت زدایی شهرستان توسط نهادهای انقلابی و دولت و گروه های جهادی می تواند موجب زودن غبار محرومیت از منطقه شود.

وی زیرساخت های شهرستان تازه تاسیس هلیلان از جمله راه های دسترسی، آب شرب، زیرساخت های شهری و اشتغال جوانان را مهم ترین مشکلات این شهرستان دانست و تاکید کرد: تنها عاملی که می تواند چهره این شهرستان را دگرگون کند اهتمام مدیران استانی است که ما هم درتمام توان خود را برای تحقق این امر بکار خواهیم گرفت.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای رفع محرومیت هلیلان، علاوه بر خدمات به این منطقه از ظرفیت سازمان‌های مردم، بنیاد مستضعفان، معاونت مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و سایر نهادها تاکنون استفاده شده است.

نوذری در ادامه به نقش پتروشیمی هلیلان در توسعه و پیشرفت این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: آغاز بکار این پروژه مهم بسترهای اشتغال پایدار در منطقه در فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با آغاز بکار پتروشیمی هلیلان، ۷۵ مگاوات برق در این مجموعه تولید می شود که این مهم می تواند نیاز داخل استان را تامین کند.

بیش از ۳.۵ درصد از ذخایر نفتی و ۱۱ درصد از ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با ۱۵ هزار نفر جمعیت یکی از مناطق محروم استان ایلام است، این شهرستان برای رفع محرومیت دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی، دامداری، پرورش زنبور عسل، کشت کلزا، چغندر قند، گردشگری، آثار تاریخی و … است که بطور قطع نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت است.

شهرستان هلیلان با داشتن زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مناسب از تنوع کشت محصولات کشاورزی برخوردار است و می‌توان با راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ آب زمینه‌های لازم برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار مردم منطقه را فراهم کرد.

https://ipna.news/156562کپی شد!